Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Setebeltevarsel fra baksete når setene er lagt ned og ting fraktes

Startet av PKEllefsen, søndag 07. november 2021, klokken 23:36

« forrige - neste »

PKEllefsen

Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

thebadger

Høres ut som en feil, jeg kjørte med 2 dekk oppå nedfelt sete fra fredrikstad til Drammen uten et eneste varsel

Rosstopher

Fylte bilen med esker fra Ikea, og jeg fikk også varsel, dog kun ved bremsing eller i nedoverbakke. Veldig irriterende, og jeg fant ingen måte å skru det av på. Har bilen virkelig ingen sensor for når setene ligger nede? Jeg får også varsel når jeg har barneseter der, men det løste jeg ved å feste beltet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Mange poster om det samme. Mitt inntrykk er at det er en feil på en del biler.
Det skal være mulig å laste bilen med seteryggene lagt ned, uten å få varsler. Ingen varsler i vår bil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Vi har også flere ganger fraktet diverse med baksetet nedlagt i vår TMY uten setebeltealarmer.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Jeronan

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 08. november 2021, klokken 09:20
Vi har også flere ganger fraktet diverse med baksetet nedlagt i vår TMY uten setebeltealarmer.

Same here with us. No issues when back seats were down and heavy stuff loaded on top.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

PKEllefsen

Får vel kontakte Tesla da... Har prøvd å overdøve det så langt ved å ta musikken høyere, men da blir jo bare varsellyden høyere også 😅
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

PKEllefsen

Muligens, men om det kan unngås vil jeg heller få det fikset 😅 Har kontaktet Tesla og de skal få noen til å komme å se på det neste uke 👌
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

geear

Sitat fra: PKEllefsen på søndag 07. november 2021, klokken 23:36
Kan dette virkelig ikke skrus av?? Vanvittig plagsomt!
Er det setebeltevarsel du får, eller er det varsel om at ryggen ikke står i lås?

Rosstopher

Sitat fra: geear på mandag 08. november 2021, klokken 14:44
Sitat fra: PKEllefsen på søndag 07. november 2021, klokken 23:36
Kan dette virkelig ikke skrus av?? Vanvittig plagsomt!
Er det setebeltevarsel du får, eller er det varsel om at ryggen ikke står i lås?

Setebelte i mitt tilfelle i hvertfall. Fins det varsel for at ryggen ikke står i lås?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

lars667

Mener dere at det skal være en sensor for når setet er slått ned slik at setebeltevarslerne ikke aktiveres altså?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

markusthorsen

Jeg opplever samme feil av og til, men da med 3 barneseter baki. Gjelder kun side setene som er festet med Isofix og pipingen ser ut til å komme i en "god sving" eller med litt hard bremsing, da jeg har tenkt at setene presser litt ekstra ned i en slags sensor? Hadde aldri dette problemet i Mazdaen vi hadde før. Mulig den merket isoen og ignorerte beltet? Aner ikke hvordan slikt fungerer

Sent from my BE2029 using Tapatalk


Rosstopher

Sitat fra: lars667 på mandag 08. november 2021, klokken 15:31
Mener dere at det skal være en sensor for når setet er slått ned slik at setebeltevarslerne ikke aktiveres altså?

Jeg syns det virker som det ikke er det, men det kan virke som geear mener at det skal være det(?)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Sitat fra: lars667 på mandag 08. november 2021, klokken 15:31
Mener dere at det skal være en sensor for når setet er slått ned slik at setebeltevarslerne ikke aktiveres altså?
Nei det tror jeg ikke. Vår bil varsler hvis det ligger store gjenstander i klem mellom sete og rygg. Dette trigger da sensoren i setet og varsler om manglende belte. Jeg tror heller det er en feil med sensoren i setet som gjør at den trigger ved alt for lite trykk.
Når ting er som det skal, skal det kunne ligge tunge ting på seteryggen uten at sensoren trigges.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA