Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2, app og andre ting.

Startet av Panduck, lørdag 06. november 2021, klokken 18:04

« forrige - neste »

Polestar-eier

#15
Sitat fra: Panduck på onsdag 10. november 2021, klokken 18:04
Leser litt på andre forum med PS2 eiere som er frustrert over diverse bugs i softwaren i bilen også. Gitt antall biler Polestar selger (ikke store volum) og hvor lite seriøst det virker som om de tar software, blir jeg litt nervøs med tanke på hva som kan skje dersom vi skaffer oss en PS2 og firmaet går under, med software i en tilstand som gjør bilen mer eller mindre ubrukelig. Eventuelt nødvendige oppdateringer som måtte komme fordi det ikke finnes noe firma som gidder å rette det lengre.

Selve bilen virker jo fantastisk, folk skryter hemningsløst av den, men biler blir jo mer og mer "PC på hjul", og da er det jo greit å vite at softwaren er på stell og vil bli holdt oppdatert. Eller er jeg unødig beskymret? Folk kjøper jo biler fra startups som når som helst kan gå dukken.

Så mye bekymring er nok unødig. Jeg nevnte at man skal ha null forventning til appen. Fordelen med det, er at da kan man bare bli positivt overrasket. Husk at vi er ekstra kresne og har høye forventninger til et produkt som er nytt.

Jeg har kjørt mange biler fra Toyota, Ford, VW, Volvo, Mercedes osv. og det er virkelig ikke mangelvare på ting å klage over. Software i Polestar (selve bilen) overgår det aller meste; på enkelhet selv Tesla vil jeg påstå. Software på de andre bilene er langt fra feilfrie, og i motsetning til Polestar vil det heller ikke kunne løses med oppdateringer siden programvaren i utgangspunktet er grunnleggende ræva.

Jeg har hatt min Polestar siden 2020, og har vært med på oppdateringer som har gjort bilen bare bedre og bedre. I starten var det knapt oppetid på 4G-nettet og man så ikke DC ladehastighet i bilen en gang. Nå har vi NRK og TV 2 i bilen og forhåpentligvis YouTube etter hvert.

Med tiden har jeg tro på at de får skikk på appen og mobil som nøkkel.

Redigert: Jeg kan legge til enda et eksempel:

Selv det irriterende varselet hver gang man starter bilen om at det ikke er noen varsler, har blitt utbedret de siste dagene. Før lå det en melding som blokkerte kartet i 10 sekunder. Selv om det ikke er fjernet, så har tiden blitt redusert til 2 sekunder (sånn cirka). Selv om irritasjonen ikke var en deal breaker er det godt å oppleve fremdrift.  :)

ViktorS

er det slik at man nå kan ha en pålitelig app slik at man får fyrt i gang varme i bilen en kald morgen? =)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

rowu98ab

Det har alltid funket for meg via appen, enten å starte oppvarmingen av bilen der og da eller å legge inn forhåndsvarming av bil. Har satt den til et fast tidspunkt hver morgen og bilen er alltid varm når jeg setter meg inn i den.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

CorsoDante

#18
Sitat fra: ViktorS på onsdag 24. november 2021, klokken 13:48
er det slik at man nå kan ha en pålitelig app slik at man får fyrt i gang varme i bilen en kald morgen? =)

Bruker først og fremst spontanvarming, ca. 10 min. før avreise (varierer selvsagt).

Har fungert hver eneste gang for meg i senere tid (denne sesongen). Litt treg responstid, men den tar poenget etter hvert - hver gang. Starter app'en på nytt, som en ren refleks. Digital Key våger jeg meg ikke på.
TM3P "FSD"

rowu98ab

Har testet siste oppdatering av appen, som nå gir mulighet for å programmere når hjemmeladingen skal foregå og med hvilken strømstyrke. Virker som det fungerer som det skal.

Er usikker på om bilen da lader siste del rett før slutt og dermed holder batteriet varmt, eller om den bare lader fra start og til bilen er ferdigladet og så stopper etter fulladet.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

oivindg

#20
Sitat fra: rowu98ab på onsdag 08. desember 2021, klokken 15:14
Har testet siste oppdatering av appen, som nå gir mulighet for å programmere når hjemmeladingen skal foregå og med hvilken strømstyrke. Virker som det fungerer som det skal.

Er usikker på om bilen da lader siste del rett før slutt og dermed holder batteriet varmt, eller om den bare lader fra start og til bilen er ferdigladet og så stopper etter fulladet.
På XC40 starter den lading når den når starttidspunktet og lader til den prosenten du har satt. Etter det ser det ikke ut som den gjør noe mer. Tipper det er det samme på P2.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA