Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Repsett til parkeringscaliper

Startet av Kvark, fredag 05. november 2021, klokken 19:22

« forrige - neste »

Kvark

Hei.

Får man kjøpt reparasjonskitt til parkeringscalipere på Model S? Pinnene er helt opprustet på min. 2015-modell.
S85D



offpist

Ja det heter monteringssett.
Det er lurt å gjøre en årlig bremse service hvor man demonterer disse og rengjør, smører og setter alt sammen igjen.

Jeg gjør dette hver vår i forbindelse med skifte til sommerdekk og det er virkelig nødvendig for klossene sitter ganske fast i bremsestøv og skitt.

Gjør man dette årlig så slipper man låste bremser, skjeivslitte skiver med påfølgende rustproblemer.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

petersv

Tesla selger settet med pinner og den fjæra for 220kr ca. Jeg har dog ikke funnet noen som selger pakningene til glideboltene, de er skadet på mine. Så hvis noen har sett det hadde jeg satt pris på et tips.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA