Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 front rute

Startet av Locci, fredag 29. oktober 2021, klokken 22:36

« forrige - neste »

Locci

Heisann,

Har nylig "Les starten av uka" kjøpt en brukt ID.4 1st Max som har gått rett over 10.000km.
Alt virker ok med den selv om den ikke har fått 2.3 oppdateringen enda.

Men kjørte den her en ettermiddag med lav sol og oppdaget at frontruten var full av noe som kan minne om en rute som har vært utsatt for mye grus, men finner ikke noe antydning til steinsprut ellers på bilen så stusser egentlig på det.

Prikkene er ikke merkbare på utsiden av ruten.

Er det jeg ser egentlig bare varme elementet i front ruta? Eller har ruta blitt utsatt for noe skade?
ID.4 1st Max

Jambo

Har lest om lignende før. Noen mente det var en slags spindelvev eller noe, og at det så ut som varmetråder men var altfor uregelmessig. Årsaken var dårlig vask innvendig av frontrute før utlevering av bil, tro det eller ei. Altså rester av et eller annet fra produksjonen. Verdt et forsøk å vaske innsiden av frontruten og se om det går bort. Varmefolien i frontruta skal ikke være synlig så vidt jeg vet. Er ikke som de gamle oppvarmede frontrutene som hadde synlige, tynne tråder.

unik42

Frontruta mi var full av drit da jeg fikk den utlevert og krevde full nedvask. D
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Locci

Såpass.

Prøvde og vaske ruta innvendig og utvendig.
Men hjalp ikke noe nevneverdig.

Det kan nesten se ut som bare selve frontruta har blitt utsatt for over spray. Selv om den kjennes helt glatt ut.
Er prikker helt nede på det svarte feltet i bunn av ruta også.

Så får sjekke litt til også klage på det evt.

Det som egentlig er rart er at det ikke er noe tegn til steinsprut eller overspray på resten av fronten eller bilen.
ID.4 1st Max

unik42

Mulig det ikke er relevant, men jeg husker på en tidligere bil jeg eide pleide jeg å bruke en interiørvask fra Biltema. Problemet var at den skulle vaskes av med en gang den var sprayet på, men en gang fikk jeg det på ene vinduet. Det resulterte i at det ble liggende et slags belegg på innsiden av ruta som jeg aldri helt fikk bort. Og det så ut som små prikker.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Merce

Sitat fra: Locci på fredag 29. oktober 2021, klokken 22:36
Heisann,

Har nylig "Les starten av uka" kjøpt en brukt ID.4 1st Max som har gått rett over 10.000km.
Alt virker ok med den selv om den ikke har fått 2.3 oppdateringen enda.

Men kjørte den her en ettermiddag med lav sol og oppdaget at frontruten var full av noe som kan minne om en rute som har vært utsatt for mye grus, men finner ikke noe antydning til steinsprut ellers på bilen så stusser egentlig på det.

Prikkene er ikke merkbare på utsiden av ruten.

Er det jeg ser egentlig bare varme elementet i front ruta? Eller har ruta blitt utsatt for noe skade?


Mulig det er skader fra gnistregn fra kjøreledningen fra transport på jernbane, vært en del problemer med det. Kjøpte en Audi for noen år siden med ødelagt frontrute. "Spiste opp" vindusviskerne på 2 uker....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA