Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App og mx-30

Startet av Moas, onsdag 03. november 2021, klokken 09:40

« forrige - neste »

Moas

Da har jeg fått litt erfaring med appen til mazda.

Virker å være stabil i daglig bruk.

Er det normen eller kan det bli ustabil i perioder?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

markusthorsen

Jeg har hatt min MX-30 i en uke nå og føler at appen har for det meste vært stabil. Litt rusk den første dagen, men selger sa det kunne ta 24t før alt var på plass! Ting har alltid funket, men hvorvidt appen er brukervennlig og effektiv er noe annet 🥲

Jeg ergrer meg stadig over at jeg må trykke og holde på hver knapp for å "bekrefte" at jeg faktisk vil det jeg trykker på. Virker veldig tungvint. En annen ting er at jeg ikke får bekreftelse med en gang... Virker som den må sende en forespørsel til bilen, så må bilen tenke litt, så sender den en bekreftelse tilbake. Men innen den tid så har jeg for lengst slengt mobilen i lomma og nesten glemt hva jeg skulle gjøre. Så må ta opp tlf igjen og sjekke hva som peip.

Hvis man skal ta utgangspunkt i at appen selvfølgelig skal fungere, så er et varsel om at det du ba den gjøre faktisk fungerte, litt travelt i lengden. Tenker at er varsel om at noe feilet er mer naturlig, selv om den forsåvidt sier ifra om det også. Men begge deler blir for meget for min del:)

Mulig det er jeg som er pirkete, men men... Er vel bare en vane sak som så mye annet:)

PS: vi har også en Tesla og sammenligner naturligvis appen opp mot Tesla sin. Den er langt ifra perfekt, men oppleves som mer responsiv og effektiv. Men vet ikke hvorvidt Mazda sin måler seg med feks Nissan, Mercedes, Honda etc etc sine apper.

Sent from my BE2029 using Tapatalk


Diravi

Hei! Vi vurderer om en MX-30 (likevel) kan fungere for oss. Hvilke funksjoner for å styre batteri og varming er det i appen? Kan jeg starte/stoppe lading fra appen så lenge bilen er tilkoblet? Antar det ikke er mulig å justere hvor mange Ampere den henter fra veggen? Og kan jeg stille den inn til å være ferdig ladet f.eks. kl 0730 neste morgen?

Batterivarmer har jeg skjønt bare har valgene «av» eller «auto» (sukk). Men antar man i hvert fall kan starte forvarming av kupéen fra appen? Og justere temperatur?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

markusthorsen

I første bilde kan du starte og stoppe lading, hvis laderen er koblet til. Ingen kontroll over amper osv. Her kan man også se hvor bilen er, men begrenset til sist plass den ble parkert, ikke live view. Og man kan låse dørene, dessverre bare den veien og ikke slik man kan åpne dører via app.

På andre bildet kan du starte og stoppe forvarming av bilen. Som tar deg til tredje bilde som lar deg justere temp og framrute/bakrute varme.

De tre siste bildene er bare "info" som man kan se, uten noen valg eller innstillinger som kan trykkes på.

Ang batterivarme osv, så er det som du sier auto eller off. Har ikke sett noe indikasjoner på at den kjører igang batterivarme sammens med kupevarme, på feks kalde dager, men man må kanskje bare håpe de gjør det når det står på auto?

Jeg skrev litt tanker rundt appen i en post over her... Ikke akkurat imponert, men den funker.

Sent from my BE2029 using Tapatalk


Diravi

Tusen takk for fyldig og godt svar! :-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA