Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbil til 150000

Startet av IK, tirsdag 02. november 2021, klokken 20:56

« forrige - neste »

IK

Hei

Trenger hjelp med å velge en brukt elbil.
Budsjett er 150-170K.
Daglig pendling er 35-40 km.
Trenger plass til 2 barneseter bak.
Jo nyere desto bedre.

Per nå ser jeg mest på Soul ev 2018.

På forhånd takk :)

Vollis47

Kia Soul er et godt valg. Vi hadde en slik som vår nr 2 bilmog var veldig godt fornøyd med den.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

HouseGlover

Får vel ikke noe bedre enn Ioniq for den prisen?

Radial

Sitat fra: HouseGlover på torsdag 04. november 2021, klokken 18:36
Får vel ikke noe bedre enn Ioniq for den prisen?

Ionic er ikke egnet til barneseter, vil jeg påstå... med mindre de på 1. rad er av den korte typen.
Ionic er Lav, klønete å losse barn inn i, og knøttlite bagasjerom.

Kia Soul er en MYE mer praktisk bil, særlig for barnefamilier.
Litt kort bagasjerom, men ganske høyt, så mye går på på høykant inn der - Særdeles mye faktisk.
Praktisk talt "varebil" når man legger ned 2. seterad. Boks-form som gir mye praktisk plass.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ATN1000

Hvis du skal ha en bil til kjøring i nærområde og du klarer deg med 10mil vinterstid og 20mil om sommer.
Vil jeg anbefale Mercedes B-klasse 2017-2018 modell.
Vi har en slik og det er en premium bil og stor og god. Og også en bil som passer for barne seter.
Du må bare være klar over at det er ikke noe fart på ladingen, som er det eneste minus jeg vet om.
Velg i så fall fortrinsvis en 2017-18 modell.
Vi har snart 70000 på telleren og ikke hatt 1 krone i reperasjon, bilen har og kunn vært til service 1 gang årlig.
Ingen garanti reperasjoner som vi vet om altså bilen har ikke vært inne til verksted utenom service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA