Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.40

Startet av OhmPaPa, tirsdag 02. november 2021, klokken 20:04

« forrige - neste »

Motorwatt

#90
Kanskje enklere å bruke appen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Noen av dere som henger, har dere prøvd å gå inn i service mode og redeploy software? Er mulig man må være ved et SC for at det skal funke, men det finner man nok fort ut. Gå på software-skjermen, hold inne på Tesla, slipp, skriv inn service og enter.

Kim-

Jeg har vært i service mode en gang. man må være med service Center + man må ha "innlevert" bil til service
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

OlaR

Jeg har også opplevd at det henger litt ved nedlasting, men det har løst seg ved at jeg tok en kort tur utenfor rekkevidden til wifi.  Når jeg så kom tilbake, gikk det i boks.

knegg

Jeg har så lenge som overhodet mulig unngått å oppgradere software helt siden det kom nytt brukergrensesnitt. Men i dag tidlig fikk jeg varsel om at bilen var blitt oppdatert til 2021.40.6 😫😫

Er dette noe Tesla gjør remote fra tid til annen? Jeg har i alle fall ikke godkjent at bilen skal kjøre update. 
Kan virkelig ikke fordra den nye layouten.
2020 Model 3

sjokomelk

Sitat fra: knegg på lørdag 18. desember 2021, klokken 07:23
Er dette noe Tesla gjør remote fra tid til annen?
Ja. Det står også i garantivilkårene dine og i salgskontrakten din at de kan oppdatere den med ny software uten at du godkjenner det hvis det er en "kritisk oppdatering". Du signerte og godtok dette da du kjøpte bilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TøddiVedder

Heng i oppdateringen på 2021.40.6 ble løst ved ny oppdatering idag til 2021.44.6

geear

Sitat fra: knegg på lørdag 18. desember 2021, klokken 07:23
Jeg har så lenge som overhodet mulig unngått å oppgradere software helt siden det kom nytt brukergrensesnitt. Men i dag tidlig fikk jeg varsel om at bilen var blitt oppdatert til 2021.40.6 😫😫

Er dette noe Tesla gjør remote fra tid til annen? Jeg har i alle fall ikke godkjent at bilen skal kjøre update. 
Kan virkelig ikke fordra den nye layouten.
Du må nok slå av remote access for å unngå det.

For meg som ikke har hatt 3/Y med den gamle layouten, hva er problemet med den nye?

Motorwatt

Tror ikke det hjelper ved kritiske oppdateringer. Da kommer oppdateringen over LTE.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: geear på mandag 20. desember 2021, klokken 09:21
Sitat fra: knegg på lørdag 18. desember 2021, klokken 07:23
Jeg har så lenge som overhodet mulig unngått å oppgradere software helt siden det kom nytt brukergrensesnitt. Men i dag tidlig fikk jeg varsel om at bilen var blitt oppdatert til 2021.40.6

Er dette noe Tesla gjør remote fra tid til annen? Jeg har i alle fall ikke godkjent at bilen skal kjøre update. 
Kan virkelig ikke fordra den nye layouten.
Du må nok slå av remote access for å unngå det.

For meg som ikke har hatt 3/Y med den gamle layouten, hva er problemet med den nye?
Den gamle layouten ga større kart og ryggekamera.
Den nye gir større del til AP/FSD animering av bilen.

Veldig dårlig oppgradering imho, men det er jo gjort med fokus på FSD

knegg

Det er noe dritt for å si det rett ut.

Alt det nyttige har fått mindre plass og alt det unyttige har fått større plass.

Ikke har jeg betalt for fsd heller.
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA