Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.40

Startet av OhmPaPa, tirsdag 02. november 2021, klokken 20:04

« forrige - neste »

TøddiVedder

Stått på 50% i 1,5 time nå

Motorwatt

Er det nedlastingen eller installeringen som henger?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TøddiVedder


Motorwatt

Står vel i meldingen du mottar at den kan avbrytes når som helst. Men nå har det vært kluss med akkurat denne oppdateringen. Tror @Lynet måtte ha bistand fra Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Skjedde hos meg og, men kobla den på delt nett fra mobilen etter en kjøretur, og da dro den plutselig ned resten på noen sekunder med 3MB/sek. Og så ble den stående en stund på 100%. Slo da av og på wifi i bilen, så kom den plutselig. Stod og at den skulle oppdatere på 25 min, men det tok iallfall 35. Hang leeenge på 60%, som var litt stress siden jeg skulle avgårde, men så tok den bare sekunder på 80-100%. Alt ok etterpå... kan ikke huske å ha hatt en oppdatering som har knota sånn før.

Handyman

Sitat fra: TøddiVedder på tirsdag 30. november 2021, klokken 21:55
Min oppdatering 2021.40.6 henger på 50% hos meg. Hjalp ikke med reinstallering av app. Noen løsning uten å ringe tesla?
Det er vel neppe appen som er problemet, prøv heller resett av bilen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Eller kanskje slå av og på WiFi i bilen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lucifer-

Hos meg har jeg fått varslen om at oppdateringen er ferdig installert, med "nyheter" som startskjerm neste gang jeg startet bilen. Men står fortsatt Programvareoppdatering, laster ned 100% både i bil og app. Ser an i morgen før jeg kontakter Tesla..

Hva er enkleste måte å komme i kontakt med de? Sende en service-forespørsel? Jeg prøvde meg på telefonen for et par uker siden, og satt da 2t 30 min i kø. SMS er forsåvidt også en mulighet.

Motorwatt

Prøv det som er nevnt over. Spesielt avinstaller appen og reinstaller som var rådet Tesla ga meg (og som løste problemet).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TøddiVedder

Hos meg er det fortsatr laster 50%. Men har 2021.40.6 i bilen. Irriterende, men får vente den bort...

Lucifer-

Reinstallasjon av appen er forsøkt. Med den konsekvensen at jeg måtte sette opp telefonen som nøkkel igjen. Flaks jeg hadde med nøkkelkortet på jobb :)

silence

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 01. desember 2021, klokken 21:14
Hos meg har jeg fått varslen om at oppdateringen er ferdig installert, med "nyheter" som startskjerm neste gang jeg startet bilen. Men står fortsatt Programvareoppdatering, laster ned 100% både i bil og app. Ser an i morgen før jeg kontakter Tesla..

Hva er enkleste måte å komme i kontakt med de? Sende en service-forespørsel? Jeg prøvde meg på telefonen for et par uker siden, og satt da 2t 30 min i kø. SMS er forsåvidt også en mulighet.

Akkurat samme skjedde med vår X. Verken tid, restarter eller å slå av bilen fungerte, så jeg ringte til slutt Tesla support. Ble først brutt etter å ha ventet i 15 min, så kom jeg gjennom etter nye 15 min og fikk god hjelp.

Er er kjent bug ved 40.6 som ble omtalt som "kosmetisk" (nedlastingen "henger" igjen i bil og app selv om software er oppdatert) og visstnok uten betydning for funksjonalitet. Tror det blir lenger å vente hvis du ber om service.
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

TøddiVedder

Er det bare å vente den ut (til neste oppdatering), eller best å ringe og få ordne opp?

Kim-

Endelig starter ikke batterivarmeren under forvarming! (Ved celletemp på 5 grader)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kim-

 
Denne var fin

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA