Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med "comfort access"

Startet av Storfe, tirsdag 16. november 2021, klokken 20:21

« forrige - neste »

Storfe

Hei

Jeg vet ikke hvor lenge det har vært slik, men jeg oppdaget at førersetet ikke går tilbake slik det skal når man går ut av bilen og samtidig har aktivert "komfort aksess" eller noe i den duren. Man kan velge mellom 3 modus, Av, normal eller utvidet. På vår 2020 38kwh Ioniq flytter setet seg like langt med normal eller utvidet. Jeg vet at det ikke har vært slik tidligere. Kan noen melde hvorvidt det er slik på deres 38, eller om setet går lenger tilbake i utvidet modus?
Bilen var på service for en måneds tid siden, og ble da softwareoppgradert, men dette var slik før det, og er fortsatt slik.

Model Y

Hei!
Jeg opplevde det samme på vår bil. Løsningen var det samme som på Mercedes:

Kjør setet helt fram til det stopper og du hører et klikk.
Kjør så setet helt bak til det stopper, og fortsett å holde inn knappen til du hører et klikk.

Du kan nå teste igjen med å kjøre setet helt fram og helt tilbake. Du skal høre et klikk umiddelbart når det stopper.

Det er en bekreftelse på at endestopp er kalibrert.

Det som er merkelig er at lagring av posisjon blir påvirket av kalibreringen. Så du må flytte setet framover og lagre posisjonen på nytt.

Etter dette var «Utvidet» så langt bak at jeg omtrent ikke nådde pedalene. «Normal» er også lengre bak enn tidligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA