Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan sjekke utstyrsnivå?

Startet av Mondeo, søndag 31. oktober 2021, klokken 07:55

« forrige - neste »

Mondeo

Heisann! Kjøpte nylig en bil nummer 2, en såkalt Leaf Tekna 2014 modell.
Men jeg har verken bose anlegg eller skinnseter i den, og har forstått det slik at det da ikke er Tekna?

Har heller ikke 360 kamera, bare vanlig ryggekamera.

Men har varme i ratt og varmepumpe så er ikke importert modell iallefall.

Noen måte å sjekke dette?

gausel

Hei! Du har en acenta:)

Sent fra min moto x4 via Tapatalk

Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

Mondeo

#2
Sitat fra: gausel på søndag 31. oktober 2021, klokken 08:15
Hei! Du har en acenta:)

Sent fra min moto x4 via Tapatalk

Ja det ante meg. Litt missvisende fra selger da men er fornøyd med bilen så orker ikke å gjøre noe ut av det.
Foretrekker stoffsetene kontra skinn, og gjør meg ikke noe å slippe subwoofern i bagasjerommet.

Men hva mere er det i forsjell med unntak av ryggekamera? Er det bedre lys på Tekna?

Edit: ser ut som det er LED på tekna ja.

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Mondeo på søndag 31. oktober 2021, klokken 08:31
Sitat fra: gausel på søndag 31. oktober 2021, klokken 08:15
Hei! Du har en acenta:)

Sent fra min moto x4 via Tapatalk

Ja det ante meg. Litt missvisende fra selger da men er fornøyd med bilen så orker ikke å gjøre noe ut av det.
Foretrekker stoffsetene kontra skinn, og gjør meg ikke noe å slippe subwoofern i bagasjerommet.

Men hva mere er det i forsjell med unntak av ryggekamera? Er det bedre lys på Tekna?

Edit: ser ut som det er LED på tekna ja.
Min 2017 LEAF (Tekna 30kW) har LED nærlys. Dei er eg forsåvidt godt nok fornøgd med til å køyre rundt omkring Oslo med. Men fjernlysa (halogen) er så dårlege at eg nesten ikkje ser forskjell når dei blir satt på! Så der treng du ikkje tenke på å ha gått glipp av noko.
Bose boksen i bagasjen er vel heller ikkje allverden å rope hurra for...
360cam er eg veldig fornøgd med.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Ansjosfilet

Det er jo mulig du kan kreve å få tilbake litt penger hvis du har betalt Tekna pris for en Acenta.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Mondeo

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på søndag 31. oktober 2021, klokken 12:29
Sitat fra: Mondeo på søndag 31. oktober 2021, klokken 08:31
Sitat fra: gausel på søndag 31. oktober 2021, klokken 08:15
Hei! Du har en acenta:)

Sent fra min moto x4 via Tapatalk

Ja det ante meg. Litt missvisende fra selger da men er fornøyd med bilen så orker ikke å gjøre noe ut av det.
Foretrekker stoffsetene kontra skinn, og gjør meg ikke noe å slippe subwoofern i bagasjerommet.

Men hva mere er det i forsjell med unntak av ryggekamera? Er det bedre lys på Tekna?

Edit: ser ut som det er LED på tekna ja.
Min 2017 LEAF (Tekna 30kW) har LED nærlys. Dei er eg forsåvidt godt nok fornøgd med til å køyre rundt omkring Oslo med. Men fjernlysa (halogen) er så dårlege at eg nesten ikkje ser forskjell når dei blir satt på! Så der treng du ikkje tenke på å ha gått glipp av noko.
Bose boksen i bagasjen er vel heller ikkje allverden å rope hurra for...
360cam er eg veldig fornøgd med.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

Tror man klarer seg helt fint da. Takker for info.

Mondeo

Sitat fra: Ansjosfilet på søndag 31. oktober 2021, klokken 15:13
Det er jo mulig du kan kreve å få tilbake litt penger hvis du har betalt Tekna pris for en Acenta.

Neida det er snakk om privatkjøp her, og jeg både så og prøvekjørte bilen før vi ble enig om pris.
Bare stusset i ettertid at det sto Tekna i annonsen. Ble aldri nevnt under besiktelse at det var en Tekna så kan ha vært en enkel feil.

Bilen er tipp topp så er fornøyd med Acenta.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA