Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gjør dere noe for å beskytte dørterskelen i Leafen?

Startet av Sjalabais, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 20:34

« forrige - neste »

Sjalabais

Leafen vår kom med ferdige oppskrapte dørterskler, og en slags sportsteip ved førerdøren:



Vi har snart hatt bilen i tre år, og i dag fikk jeg endelig fiklet det av. Det tok meg over en time, bleh. Uansett, alternativet var enten å pusse og lakke, eller å legge på noe folie som holder dette her innestengd i noen år. Jeg gikk for den lettvinte løsningen:



Jeg aner dog ikke hvor lenge dette vil vare. Etter flere år med beskjeder om å ikke subbe seg inn i bilen, har jeg egentlig gitt opp å prøve å lære opp familien til å løfte beina helt inn. Så dette blir nok slitt igjen. Fukt, småstein og mekanisk slitasje har gjort litt skade her:



Kjenner jeg dette forumet rett, så er det folk her som har gjort bedre, smartere, lenger varende tiltak enn meg. Kan jeg få se? :)
2012 Leaf Tekna

trondhla

Nissan bruker vel litt myk lakk. Prøv Bengallakk eller noe annen hard lakk som du kan pensle/spraye på. Litt fargevariasjon i døråpningen skader ikke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA