Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen spørsmål etter å ha fått bil

Startet av Hyperstress, søndag 31. oktober 2021, klokken 01:06

« forrige - neste »

Hyperstress

Hei.
Kanskje noen har info om følgende:

1. Jeg får ikke ladekladden til å funke. Har IT nett og har prøvd 6-1-6 sek trikset mange ganger, men det lyser fortsatt rødt.
2. Rattvarmen er ikke spesielt varm. Det er mer at det ikke er kaldt. Såvidt en lunk. Tidligere rattvarme jeg har prøvd har vært mye varmere, slik at du kunne varme henda. Noe galt med bilen min, eller er det det beste de fikk til i kombinasjon med kapasitiv «hånd på rattet sensor»? (De første etron var jo uten rattvarme pga denne sensoren)
3. Finnes det dimming for skjermen bak rattet? Det gikk på vanlig etron, men fant ikke mulighet for det her..?
4. Kan speil og seteminne linkes til nøkkel, slik at det justeres når en låser opp?

Takker for info om noen vet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

KjeChr

Hei

Gratulerer med ny bil 😀

Når det gjelder ladekladden har jeg ingen andre forslag enn å teste den en annen plass, evt. ta den med til forhandler og få den sjekket.

Rattvarmen har jeg såvidt testet, den var ikke «imponerende» varm sett i forhold til min tidligere bil. Skal teste litt mer fremover.

Dimming av skjermen bak ratt vet jeg ikke om går å regulere.

Har forstått det slik at «nøkkelminne» vil bli tilgjengelig senere (ved oppdatering), men sikker er jeg ikke.

Lykke til videre, håper du blir fornøyd!

KjeChr

Hyperstress

Takk :) Et par spm til:
Kan den syntetiske billyden endres eller justeres?
Har noen med hell koblet to mobiler opp med carplay? (Mulig fruens iphone SE2 ikke støtter trådløs carplay..)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

nybil321

To mobiler krever phone box tror jeg(?), funker her (må bytte mellom hvilken av de tilkoblede som skal gjelde i infoteinment når den har koblet til 2 (en slags bytt mellom telefon 1/2) (iphone8)

Funker det å starte forvarming fra myaudi appen for dere?

Hyperstress

Er det noen triks for å få bort den Privatsfære meldingen som kommer opp hver gang en starter bilen? Eller må vi leve med det for alltid?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

PMV

Blir borte ved oppdatering av MyAudi uke 48. Da blir det tillatt å ha egne brukerprofiler.
2022 Q4 50

PMV

Vedr. oppvarming gjennom appen: ja, alt virker. Og ift.Volvo blir oppstarten noe raskere. Venter spent på oppgradering av appen. Må innrømme at jeg ikke tenkte på ved avtaleinngåelse at en slik selvfølgelighet som app med grunnleggende funksjoner ikke var klar ved utlevering. Tenker da på lokasjon, låse/låse opp, kilometerstand, brukerprofiler, ladetimer.

Sitat fra: nybil321 på søndag 31. oktober 2021, klokken 18:54
To mobiler krever phone box tror jeg(?), funker her (må bytte mellom hvilken av de tilkoblede som skal gjelde i infoteinment når den har koblet til 2 (en slags bytt mellom telefon 1/2) (iphone8)

Funker det å starte forvarming fra myaudi appen for dere?
2022 Q4 50

EV_and_ICE

Sitat fra: Hyperstress på søndag 31. oktober 2021, klokken 01:06
Hei.
Kanskje noen har info om følgende:

1. Jeg får ikke ladekladden til å funke. Har IT nett og har prøvd 6-1-6 sek trikset mange ganger, men det lyser fortsatt rødt.
2. Rattvarmen er ikke spesielt varm. Det er mer at det ikke er kaldt. Såvidt en lunk. Tidligere rattvarme jeg har prøvd har vært mye varmere, slik at du kunne varme henda. Noe galt med bilen min, eller er det det beste de fikk til i kombinasjon med kapasitiv «hånd på rattet sensor»? (De første etron var jo uten rattvarme pga denne sensoren)
3. Finnes det dimming for skjermen bak rattet? Det gikk på vanlig etron, men fant ikke mulighet for det her..?
4. Kan speil og seteminne linkes til nøkkel, slik at det justeres når en låser opp?

Takker for info om noen vet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har hørt fra både ID4 og Skoda Enyaq eiere at ladekladden få resettes eller noe. Skal være en knapp på hver ende av laderen. Trykk på disse på likt og hold i ca. 30 sek. så skal det fungere... sies det :)
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Chimp

Sitat fra: PMV på tirsdag 02. november 2021, klokken 18:04
Vedr. oppvarming gjennom appen: ja, alt virker. Og ift.Volvo blir oppstarten noe raskere. Venter spent på oppgradering av appen. Må innrømme at jeg ikke tenkte på ved avtaleinngåelse at en slik selvfølgelighet som app med grunnleggende funksjoner ikke var klar ved utlevering. Tenker da på lokasjon, låse/låse opp, kilometerstand, brukerprofiler, ladetimer.

Sitat fra: nybil321 på søndag 31. oktober 2021, klokken 18:54
To mobiler krever phone box tror jeg(?), funker her (må bytte mellom hvilken av de tilkoblede som skal gjelde i infoteinment når den har koblet til 2 (en slags bytt mellom telefon 1/2) (iphone8)

Funker det å starte forvarming fra myaudi appen for dere?


Bare å spørre e-tron eiere det, hvor mange år de har ventet på en stabil app.

Lator0268

Fikk min Q4 50 og har til nå følgende erfaringer:

Stort sett fornøyd, glimrende på glatte vinterveier. Sjekket bilen grundig i forkant og ingen store overraskelser.

Forbruk på 26 kWh/100 km etter 1500 km med relativt krevende vinterforhold.

Mye dugg på bakrutene med fire personer i bilen i kulde (under minus ti).

Elendige dempere til bakluke, må bruke mye kraft når luka skal åpnes, og den dundrer igjen hvis den slippes fra horisontal stilling.


Jambo

Sitat fra: Lator0268 på søndag 09. januar 2022, klokken 16:33
Fikk min Q4 50 og har til nå følgende erfaringer:

Stort sett fornøyd, glimrende på glatte vinterveier. Sjekket bilen grundig i forkant og ingen store overraskelser.

Forbruk på 26 kWh/100 km etter 1500 km med relativt krevende vinterforhold.

Mye dugg på bakrutene med fire personer i bilen i kulde (under minus ti).

Elendige dempere til bakluke, må bruke mye kraft når luka skal åpnes, og den dundrer igjen hvis den slippes fra horisontal stilling.
Årsaken til demperne på bakluka som smeller igjen, kan være de lave temperaturene. Hadde en Skoda med manuell bakluke hvor luka falt ned av seg selv, og var tilsvarende tungt å løfte, når det var minusgrader. Selvfølgelig for dårlig at det er slik. Løsningen er å ha elektrisk åpning 😉

BGB

Ladekladden lyser rødt fordi den er innstilt på 3-fase funksjonen, når vanlig stikk skal brukes må den omprogrammeres.

Det er to knapper på boksen, trykk på begge samtidig, la det grønne lyset blinke 6 ganger, slipp knappene og vent 1-2 sek, trykk på begge knappene igjen og la det blinke 6 ganger igjen. Da skal alle lysene bli grønne og ladekladden kan brukes. Merk at det kan være litt vanskelig og kan kreve flere forsøk. Jeg har gjort dette hundrevis av ganger og kan fortsatt til tider slite litt.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Lator0268 på søndag 09. januar 2022, klokken 16:33
Fikk min Q4 50 og har til nå følgende erfaringer:
Elendige dempere til bakluke, må bruke mye kraft når luka skal åpnes, og den dundrer igjen hvis den slippes fra horisontal stilling.
Hvordan er demperne dine nå?
Jeg har hatt veldig mange VAG biler og bare de tre siste med elektrisk åpning bak. Ingen av de manuelle har vært slik du beskriver. Jeg tror det kan være noe feil med de.
Fossilbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA