Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsuke og levering av iX

Startet av LMOR, lørdag 30. oktober 2021, klokken 07:48

« forrige - neste »

LMOR

Siden forrige tråd ble stengt, så åpner jeg denne for de som ønsker å spørre/informere.
Min xDrive40 som var «garantert» levert før nyttår ble skjøvet på og jeg har ikke fått låst produksjonsuke enda. Men den bør fremdeles kunne komme før nyttår
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#1
Det var urovekkende. Selv synes jeg det er rart at min bil som selgeren «tror» er i Drammen ikke gir noe treff på VIN dekodere, online dokumentasjon eller «legg til bil». Jeg er vant til at dette er på plass noen dager etter at bilen forlater fabrikken. Vin nummeret skal være WBY11CF06NCJ19153.
De har antydet levering medio november. Det er jo ikke lenge til.

Noen andre som har fått VIN nr ?

LMOR

Enig at det er litt rart. I starten på i3 kunne en se at bilen var produsert sammen dagen. Og manualen var tilgjengelig noen dager senere.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Har heller ikke hørt noe om produksjonsuke eller vin kode, bare at bilen er låst for endringer. Jeg bestilte nok senere enn dere, slutten av sep.

Håper de ikke må begynne å dytte levering ut til neste år

LMOR

#4
Sitat fra: Trond.m på lørdag 30. oktober 2021, klokken 08:32
Det var urovekkende. Selv synes jeg det er rart at min bil som selgeren «tror» er i Drammen ikke gir noe treff på VIN dekodere, online dokumentasjon eller «legg til bil». Jeg er vant til at dette er på plass noen dager etter at bilen forlater fabrikken. Vin nummeret skal være WBY11CF06NCJ19153.
De har antydet levering medio november. Det er jo ikke lenge til.

Noen andre som har fått VIN nr ?
Fant et VIN nummer som ligner litt på ditt med 2021 modell, og som jeg fikk lastet ned manual til: WBY11CF000CJ09145
Men når jeg bruker en VIN dekoder så kommer det opp en 318 fra 2002. Så kanskje det er noe rot i VIN systemet.
Fikk generert en nytt nummer i samme serie, WBY11CF020CJ09146 som jeg også fikk lastet ned manualen til. Det er også dublett av en 318 fra 2002.
Kan se ut som de gjenbruker nummer..
MEN har ikke funnet noen nummer fra 2022 modell serien som virker. Det kan tyde på at manualen for 2022 modellen ikke ferdig, eller at de venter med å frigi VIN nummerene til etter lansering e.l.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Følger ikke med på det du skriver om 21 modell. Både demobilen og min har N i 10. siffer = 2022.  Bilen som har 0 som 10. siffer er jo litt utenfor standarden «Model year in Vin», der M = 2021, N=2022.

Svolar


Jeg fikk muligens en av de siste som gikk med i bestilling til fabrikk på tirs 26.10, men likevel fikk jeg levering innen året.
Hvordan er det mulig? Utrolig kjapp produksjon og leveringstid...

Trond.m

Sitat fra: Svolar på søndag 31. oktober 2021, klokken 19:27

Jeg fikk muligens en av de siste som gikk med i bestilling til fabrikk på tirs 26.10, men likevel fikk jeg levering innen året.
Hvordan er det mulig? Utrolig kjapp produksjon og leveringstid...
Hmm...mulig det var en bil som er produksjonsbekreftet allerede. Det høres egentlig umulig ut. VW regner 8 uker fra bilen forlater fabrikken på grunn av forsinkelser med frakt og i Bremerhaven. Før Covid klarte BMW det på ca 4 uker.

LMOR

Det selges ikke så mange iX som Id.4, så det kan være grunnen. Jeg har også fått bekreftet at det tar ca 4-5 uker fra produksjon til bilen utleveres.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Litt kortere her, produksjon uke 44 (neste uke) og havn i Norge uke 47 allerede. Estimater, bestil i vår.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

I dag er xDrive40 #2 og #3 i Norge registrert
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ikke mulig å se regnr. på elbilstatistikk  ?

LMOR

#12
Sitat fra: Trond.m på mandag 01. november 2021, klokken 17:14
Ikke mulig å se regnr. på elbilstatistikk  ?
Nesten, de viser de siste 10/20 registreringene med +/- 100 reg nummer.
Men da må du treffe akkurat mens en iX er blant de 10 siste, og med 2 stk av 250 i dag så er ikke det så enkelt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ja, det var sånn jeg vurderte det. Og selv om man finner bilen i listen, så er det jo litt jobb å finne riktig nummer blandt 100 mulige. Da får vi glemme det.

LMOR

Sitat fra: Trond.m på mandag 01. november 2021, klokken 18:47
Ja, det var sånn jeg vurderte det. Og selv om man finner bilen i listen, så er det jo litt jobb å finne riktig nummer blandt 100 mulige. Da får vi glemme det.
Hvis noen klarer å få fanget en med xx, så skal jeg klare å spore den opp. Det som er interessant er å finne VIN nummeret og se hvilken serie de bruker nå, og kanskje finne ut hvilket av dine siffer som er feil, eller om ingen har tilgang til manual osv.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA