Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det mulig? KJØRTE MOT KJØRERETNINGEN – SKULLE LADE BILEN

Startet av Electric cars in Norway, søndag 28. november 2021, klokken 23:26

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ser denne mandag denne uken nå. Trodde jeg aldri skulle lese dette i norske aviser :D

Kopi fra VG:


NYHETSDØGNET

VG Nyheter:
21:14 22.11
Ida Lyngstad Wernø

KJØRTE MOT KJØRERETNINGEN – SKULLE LADE BILEN

Politiet i Oslo skriver på Twitter at en bil kjørte langs veikanten på E6 ved Abildsø mandag – mot kjøreretningen.

– Fører forklarte dette med nødvendigheten av å få ladet bilen som snart var strømtom, skriver politiet.

Operasjonsleder Bjørn Gunnar Nysæter forteller at det var en annen trafikant som tipset politiet om bilisten.

– Da vi traff bilen var den ikke lenger i motsatt kjøreretning, men føreren bekreftet at han hadde kjørt et stykke mot kjøreretningen. Han kjørte halvveis på kanten av veien og halvveis i grøfta, sier Nysæter.

Bilturen førte til at sjåføren nå er anmeldt og har fått førerkortet beslaglagt, ifølge politiet.

E6

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kjoerte-mot-kjoereretningen-skulle-lade-bilen.bWuPwULy4?utm_source=share-btn

hanche

Det er for fristende å sitere fra en annen tråd (helt sikkert sarkastisk ment):

SitatHvordan jeg velger å kjøre, og hvor fort jeg kjører, er da min sak. At noen velger å følge trafikkreglene er ikke mitt problem.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen


Strøm Tycoon

Miste førerkortet, eller gå tom for strøm

Valg, hvorfor må de være så vanskelige?

TB

Sitat fra: model3citizen på mandag 29. november 2021, klokken 13:28
Miste førerkortet, eller gå tom for strøm
Valg, hvorfor må de være så vanskelige?

Eller kanskje det ble tenkt slik:
Snu - for nå frem til lader (og kanskje miste førerkortet...)
eller
Få bot pga. kollisjon da en står på motorveien tom for strøm

Ref: https://motor.no/e18-elbil-lading/domt-for-a-ha-kjort-elbilen-sin-tom-for-strom/114724
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Strøm Tycoon

Sitat fra: TB på mandag 29. november 2021, klokken 15:31
Sitat fra: model3citizen på mandag 29. november 2021, klokken 13:28
Miste førerkortet, eller gå tom for strøm
Valg, hvorfor må de være så vanskelige?

Eller kanskje det ble tenkt slik:
Snu - for nå frem til lader (og kanskje miste førerkortet...)
eller
Få bot pga. kollisjon da en står på motorveien tom for strøm

Ref: https://motor.no/e18-elbil-lading/domt-for-a-ha-kjort-elbilen-sin-tom-for-strom/114724

Kjørte langs veikanten, med andre ord, ingen problem å komme seg av veien.

Prøv igjen.

Burger

De fleste forsikringer har bilberging til 500 kroner. De to forskjellige jeg har hatt inkluderer tauing til nærmeste hurtiglader.

Ikke brukt det, men greit å vite at det koster bare 500kr samt mye ventetid å komme seg ut av knipa.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

RJK

Sitat fra: Burger på torsdag 02. desember 2021, klokken 21:25
De fleste forsikringer har bilberging til 500 kroner. De to forskjellige jeg har hatt inkluderer tauing til nærmeste hurtiglader.

Ikke brukt det, men greit å vite at det koster bare 500kr samt mye ventetid å komme seg ut av knipa.
Er man NAF-medlem, så har man 4 veiassistanser uten egenandel, per år. Det er for min del uvilkårlig hva forsikringen min gir, før jeg trenger nr. 5 det samme året...

PS! Har benyttet "siste-reis-assistanse" 2x, og tre eller fire utenom det (et tomt batteri på flyplass, et tomt batteri hjemme, en pga radiator som kokte over er det jeg husker) gjennom 30 år som medlem, så ser ikke på det som det viktigste. Er det kun det man ser etter, så er det uansett et tapsprosjekt. Men når jeg likevel er medlem der, så er det de jeg ringer først.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA