Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flakbil rett før 8 års garantiutløp

Startet av kjølholdt, fredag 29. oktober 2021, klokken 07:10

« forrige - neste »

kjølholdt

Min selges med en gang den kommer ut av verkstedet nå. Kan ikke skru sjøl og frykter f.eks luftfjæring, DU osv. Men er egentlig mest lei av at jeg til stadighet må drive og organisere verkstedbesøk osv . Neste bil blir nå en hyundai kona fra 2021. Kjøper bil etter behov denne gangen også . Kun fruen og jeg som kjører bil på tur. Unga er blitt store ,de bestiller jo egne flybilletter nå. Dermed kona med ca 50 mil rekkevidde. Dårligere ladehastighet, men ikke så mye dårligere enn strupet 2013 modell!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Moas

#16
Sitat fra: kjølholdt på mandag 29. november 2021, klokken 09:14
Min selges med en gang den kommer ut av verkstedet nå. Kan ikke skru sjøl og frykter f.eks luftfjæring, DU osv. Men er egentlig mest lei av at jeg til stadighet må drive og organisere verkstedbesøk osv . Neste bil blir nå en hyundai kona fra 2021. Kjøper bil etter behov denne gangen også . Kun fruen og jeg som kjører bil på tur. Unga er blitt store ,de bestiller jo egne flybilletter nå. Dermed kona med ca 50 mil rekkevidde. Dårligere ladehastighet, men ikke så mye dårligere enn strupet 2013 modell!
Hvis kvalitet er viktig så spørs det on Kona er så bra; min Kona måtte bytte ut motor, girkasse, batteri, ac, diverse deler i dashbordet m.m minst en gang før bilen var 3 år. Men for all del; 2021 utgaven kommer nå ferdig senket (1 cm i forhold til 2019) fra fabrikk og klarer nå over 500 km om sommeren. Bare å håpe at du slipper å ha med Hyundai sentralt da de er notorisk trege med garantisaker (ofte 2-3 mnd ventetid).
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

filtvet

Leste for øvrig at den nye (Ecq?) fra mercedes hittil har hatt 8(!) tilbakekallinger....

kjølholdt

En liten oppdatering.  batteriet jeg fikk 13 j- okt R1 overhalt 1 gang. Men feilmeldingen var der fortsatt, dvs den med for lav isolasjonsevne. måtte da bytte ptc heather, nei løste ikke problemet. De sier det er fukt i dc dc konverteren. Rift i ledning fra ptc inn i konverter , da kondens i konverteren. Totalt med bytte av vindusheis i tillegg 41000 kr
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

For å ende historien, et firma i oslo kjøpte den.De ville gjøre reparasjonene sjøl.Helt iorden det sa jeg. Da gikk den for 150 tusen kr.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

petersv

#20
Det var ganske lite ift. andre tilsvarende Model S, men egentlig en grei pris sett "normale" biler i samme segment. Verditap per år er jo ikke ille sånn sett.

geear

Sitat fra: kjølholdt på mandag 29. november 2021, klokken 09:14
Min selges med en gang den kommer ut av verkstedet nå. Kan ikke skru sjøl og frykter f.eks luftfjæring, DU osv. Men er egentlig mest lei av at jeg til stadighet må drive og organisere verkstedbesøk osv . Neste bil blir nå en hyundai kona fra 2021. Kjøper bil etter behov denne gangen også . Kun fruen og jeg som kjører bil på tur. Unga er blitt store ,de bestiller jo egne flybilletter nå. Dermed kona med ca 50 mil rekkevidde. Dårligere ladehastighet, men ikke så mye dårligere enn strupet 2013 modell!
Tvert i mot sannsynligvis bedre. e-Niroen vår lader med 78 kW til ca. 56-57%, og sett i forhold til forbruk så er dette raskere enn Model X-en vår ladet med, selv om den kunne peake på 130.

kjølholdt

Sitat fra: petersv på mandag 06. desember 2021, klokken 13:04
Det var ganske lite ift. andre tilsvarende Model S, men egentlig en grei pris sett "normale" biler i samme segment. Verditap per år er jo ikke ille sånn sett.
Tja ser at stort sett 2013 modell med 190 tusen på telleren ligger for 190 -210 tusen .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Sitat fra: geear på mandag 06. desember 2021, klokken 14:51
Sitat fra: kjølholdt på mandag 29. november 2021, klokken 09:14
Min selges med en gang den kommer ut av verkstedet nå. Kan ikke skru sjøl og frykter f.eks luftfjæring, DU osv. Men er egentlig mest lei av at jeg til stadighet må drive og organisere verkstedbesøk osv . Neste bil blir nå en hyundai kona fra 2021. Kjøper bil etter behov denne gangen også . Kun fruen og jeg som kjører bil på tur. Unga er blitt store ,de bestiller jo egne flybilletter nå. Dermed kona med ca 50 mil rekkevidde. Dårligere ladehastighet, men ikke så mye dårligere enn strupet 2013 modell!
Tvert i mot sannsynligvis bedre. e-Niroen vår lader med 78 kW til ca. 56-57%, og sett i forhold til forbruk så er dette raskere enn Model X-en vår ladet med, selv om den kunne peake på 130.
Ser 54ishkW @50% på begge våre ved optimal batteritemp. Og det stuper fort derfra. Går så treigt at det er smertefullt om man ikke er på kosetur og kan ta en ekstra kaffekopp eller to mens man venter.

Klykken

#24
Hadde 64kW ved 50% på vår S85D i sommer.
Ladekurven var slik:
https://imgur.com/a/W1E6F7d

Innlegget:
https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.msg991320#msg991320
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA