Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flakbil rett før 8 års garantiutløp

Startet av kjølholdt, fredag 29. oktober 2021, klokken 07:10

« forrige - neste »

kjølholdt

Skulle egentlig selge min 2013 model s nå . Men kommer ned i garasjen og bilen vil ikke starte . Strømstyrken for lav. Deretter helt i svart. Flakbil kommer de får liv i den igjennom 12 volts batteriet . Men bilen nekter å gå i drive. Da er det flakbil til Kokstad . Og heldigvis garantiutløp 26/11. 2021. Kan jo være 12 volts batteriet ? Vi får se
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Skulle gått i drive om en får jumpstartet den. Kan hende noen vinner i batterilotteriet her...

Vår 2013 har siste dag garanti i dag, og det er bra skummelt. Har heldigvis bestilt den "reseal" bulletinen av batteriet, og visstnok registeres km stand og alder på bookingtidspunktet i tilfelle de finner noe inni batteriet når det er åpent.

kjølholdt

Ifølge tesla fikk jeg nytt batteri i 2016. Dog ikke med bedre kapasitet . Men vi får se hva de sier nå
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Verste er om det er den DC-DC konverteren. Den er bra dyr. Hadde du liv i skjermer og øvrig 12v forbrukere etter at 12v kilden som ble koblet til for å jumpstarte var fjernet? Eller prøvde du å sette i drive mens den var tilkoblet?

kjølholdt

Hadde liv i skjermen etter at bilstereo var fjernet. Tror jeg , de satte den i toe mode. Men det kanvære den . Har akkurat byttet sikringene til ptc heateren som sitter i dc sc konverteren . Dette pga at sikringene hadde røket og ptc heateren hadde tatt kvelden
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Håndtakene er jeg sikker på at kom ut etter at boosteren var fjernet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Veggen

Samme skjedde med min 2013 P85+ for 2 måneder siden. 3 uker igjen av 8 års garantien.
Fikk den tilbake etter 4 uker med splitter nytt 90 batteri og remanufactured drivenhet.
Bilen føles nesten som ny.
Krysser fingrene for at du er like heldig.

Johnny

Naboen her har kjørt lånebil i tre uker nå..
TMS og eGolf.

kjølholdt

Beklager lite tilbakemelding men russland og elbilforum er ikke tidenes kombo. Man kommer ikke inn på elbilforum. Det gikk slik: tesla feilsøker Spør om jeg har byttet ptc heater. Ja det har jeg kjøpte en brukt en hos høggern. Ja da lå problemet der.Den hadde for lav isoleringsevne og da nektet bilen å gå i drive. Ok da skal den ned til ev service og repareres der (tesla sine timepriser er uaktuelle). De setter på en dummy på dc dc konverteren slik at bilen kan kjøres tross feilmeldinger, so far so good. 15 min senere ringer de og sier de har mer dårlige nyheter. De greier ikke å få bilen i drive selv med dummy. De fortsetter å feilsøke, neste dag , det blir nytt hovedbatteri ;-) får et refurbished ett sa de. Men maks uttelling dette med 3 uker igjen på 8 års garantien
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Klykken

Godt!
Men sykt at de ikke kan se det som tydeligvis bør være obvious, a... Batterifeil bør være temmelig tydelig og lett å se, eller?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kjølholdt

De valgte å gå for den løsningen som var enklest og billigst for de. Forøvrig kan det lønne seg å ta bilde av feilmelding ;" Strømstyrke redusert ikke sikkert at bil starter igjen" Jeg hadde denne en mnd før bilen gikk i svart. Med tanke på dokumentasjon hvis dette hadde skjedd etter garantiutløp. Da ville man kunne argumentere med at feil har oppstått innenfor garanti periode
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

chrisworks

Min 2015 85d 140k/km er på service nå og fikk melding om at de måtte bytte nytt hovedbatteri. Skulle leveres fra Nederland, så usikkert når bilen var ferdig.

Har ikke fått melding om refurbished batteri, men har heller ikke spurt. (Viste ikke de gjorde det) Men har lest en del om de nye 85/350v batterier og blev veldig positiv, men leser nå også at flere får refurbished. Noen som vet om hva Tesla pleier/foretrekker å gjøre? Og hva skal man forvente i kvalitet forskel på et refurbished v nytt 85/350v. Og hva skjer med garantien på batteriet? Nye år eller fortsettes den gamle garantien?

Klykken

Gamle garantien fortsetter selvsagt. Men du kan reklamere på jobben som er gjort i ett år (eller var det to?).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Du kan jo spørre Tesla om de gir garanti på jobben. Men for at det skal løpe ny reklamasjonsfrist må det jo i utgangspunktet ha vært reklamert innen den opprinnelige absolutte (og relative) fristen. Den er jo begrenset til 5 år så om du har fått noe utført mellom 5-8 år på garanti er det en frivillig ordning fra Tesla sin side hvor de ordner noe du i utgangspunktet ikke hadde noen lovmessige rettigheter i forhold til. Skulle ikke tro at det trigger noen reklamasjonsfrist egentlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA