Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dunkelyd ved fullt rattutslag

Startet av leafolainen, torsdag 28. oktober 2021, klokken 23:07

« forrige - neste »

petersv

SitatEr det forresten naturlig at de vil ta en hjulstillingskontroll i forbindelse med byttet av disse delene?
JA

Muffinman

Egentlig ikke. Droplinken påvirker ikke hjulstillingen overhodet, og den øvre armen foran er fast, dvs skal ikke påvirke hjulstillingen den heller. Ganske sikker på at jeg har hørt det siste fra en mekaniker på et eller annet tidspunkt. Jeg ville nå uansett tatt en sjekk jeg da.

Før var hjulstillingskontroll inkludert i prisen på enkelte deler, f.eks. de nedre armene bak.

petersv

Hvis det ikke er foretatt noen 4-hjulskontroll i perioden disse har vært slitt er jeg enig, men ville uansett ikke droppet det ved bytte av bærearm/bru. Det er alltid litt justeringsmulighet i skruer, selv om de er "faste".

Lars Lyshaug

Sitat fra: leafolainen på tirsdag 09. november 2021, klokken 22:45
Hatt den inne på service i dag.

Jeg har samme symptomer på min '17 modell, men garantien er utløpt. Vurderer å bytte øvre bærearmer selv. Vil du dele her hva reparasjonen kom på ?


leafolainen

Sitat fra: Lars Lyshaug på mandag 22. november 2021, klokken 14:07
Sitat fra: leafolainen på tirsdag 09. november 2021, klokken 22:45
Hatt den inne på service i dag.

Jeg har samme symptomer på min '17 modell, men garantien er utløpt. Vurderer å bytte øvre bærearmer selv. Vil du dele her hva reparasjonen kom på ?
Dette bør gå på reklamasjon så lenge bilen er under fem år. Mulig det er vanskeligere å få gjennom hvis bilen har passert 100k, men for min 17-modell (75k) dekket de kosten uten at jeg måtte be om det.

o.b.lix

Sitat fra: leafolainen på mandag 22. november 2021, klokken 14:10
Dette bør gå på reklamasjon så lenge bilen er under fem år. Mulig det er vanskeligere å få gjennom hvis bilen har passert 100k, men for min 17-modell (75k) dekket de kosten uten at jeg måtte be om det.
Så lenge den har gått under 100k (og under 5 år) er det jo garanti og du skal ikke betale.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

Sitat fra: o.b.lix på mandag 22. november 2021, klokken 18:01
Sitat fra: leafolainen på mandag 22. november 2021, klokken 14:10
Dette bør gå på reklamasjon så lenge bilen er under fem år. Mulig det er vanskeligere å få gjennom hvis bilen har passert 100k, men for min 17-modell (75k) dekket de kosten uten at jeg måtte be om det.
Så lenge den har gått under 100k (og under 5 år) er det jo garanti og du skal ikke betale.
Reklamasjon innen 5år stort sett uavhengig av garanti.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

Sitat fra: Klykken på mandag 22. november 2021, klokken 18:49
Reklamasjon innen 5år stort sett uavhengig av garanti.
Her var det snakk om understellsdeler (som er slitedeler), disse dekkes av garanti når km er under 100.000, men ikke av reklamasjon i 5 år, dersom 100.000 kilometer er passert..
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA