Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke ladet 2017 E-golf

Startet av toftos, onsdag 27. oktober 2021, klokken 19:57

« forrige - neste »

toftos

Hei, i dag når eg satte i gang ladingen på E-golfen min så slo releet seg ut i ladeboksen etter ca 30-40 sekunder. Eg tenkte det kunne være noe gale på boksen, så da prøvde eg den andre kabelen som man setter rett i en vanlig stikkontakt. Det gikk ikke mer en 10 sek før den gikk i rødt, noen som har en forklaring på hva det kan være ?

storeulv

Det kan være feil i forbindelsen mellom ladeport og batteri. Jeg har fått byttet ledningsnettet nettopp mellom ladeporten og batteriet på garanti da jeg opplevde sporadiske stopp i ladingen før batteriet var fullt og at ladeboksen rapporterte at det var bilen som hadde avsluttet ladeprosessen.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

toftos

Takk for svar, er nok stor mulighet for at det er noe av det samme her. Eg får ladet med hurtiglading, men ikke vanlig kontakt eller type 2. Har snakket med Møller, så de tar den inn for sjekk om 14 dager

skippy

Sitat fra: storeulv på torsdag 28. oktober 2021, klokken 07:34
Det kan være feil i forbindelsen mellom ladeport og batteri. Jeg har fått byttet ledningsnettet nettopp mellom ladeporten og batteriet på garanti da jeg opplevde sporadiske stopp i ladingen før batteriet var fullt og at ladeboksen rapporterte at det var bilen som hadde avsluttet ladeprosessen.

Er dette med ledningsnettet en kjent feil på flere biler? Dekkes det av garantien?

AKM


jsanjuanii

Ledningsnett er det neste steget i løsningslisten til VW når programvare oppgradering ikke hjelper/finnes. Ledningsnettet har blitt forbedret som årene går derfor fikser den det fleste problemer. Som ofte er det aktuator ved ladeporten som sitter fast. Ellers er motstand på en eller flere ledninger utenfor forventet verdi særlig når det er fuktig. Prislisten til Møller ligger på 20k - 10k for arbeid og 10k for ledningsnettet.

storeulv

Sitat fra: skippy på fredag 10. desember 2021, klokken 17:05
Sitat fra: storeulv på torsdag 28. oktober 2021, klokken 07:34
Det kan være feil i forbindelsen mellom ladeport og batteri. Jeg har fått byttet ledningsnettet nettopp mellom ladeporten og batteriet på garanti da jeg opplevde sporadiske stopp i ladingen før batteriet var fullt og at ladeboksen rapporterte at det var bilen som hadde avsluttet ladeprosessen.

Er dette med ledningsnettet en kjent feil på flere biler? Dekkes det av garantien?

Om bilen er innenfor garanti er dette dekket, ja. Garantien er vel 5 år / 100' km, men om man kjører mer enn dette innenfor 5 år har man fortsatt 5 års reklamasjonsrett iht. lov om forbrukerkjøp. Dvs. at om bilen er under 5 år gammel og en slik komponent svikter bør den skiftes uavhengig av om garantien har utløpt eller ikke da dette er en komponent som typisk bør kunne forventes å vare i mer enn 5 år.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA