Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Bensinkanna

Vurderer og slenge inn en bestilling, men stod plutselig est levering var mai. Sist jeg sjekket var det tilbake til feb. Mai blir litt lenge og vente, og vil ikke høyne med 80k for en LR. Blir dette evt biler fra fabrikken i berlin?

tornaldo

Velg en annen farge enn hvit, eventuelt hvit med 19" felger, så er det levering fra februar -22.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Bensinkanna

Da blir det 19, vil ha hvit. Takk for tips

Napalmberg

Jeg skulle egentlig hente en SR+ i Trondheim neste uke, men avbestilte til fordel for M3 bakhjulsdrift med oppdatert rekkevidde. Bilen er allerede kommet og klar til levering neste uke :)
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

janvei

Sitat fra: Napalmberg på søndag 28. november 2021, klokken 14:32
Jeg skulle egentlig hente en SR+ i Trondheim neste uke, men avbestilte til fordel for M3 bakhjulsdrift med oppdatert rekkevidde. Bilen er allerede kommet og klar til levering neste uke :)

Gratulere med super rask levering. Har du fått konkret tidspunkt for levering, eller bare info om levering i Desember?

Napalmberg

Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

mbes

Sitat fra: Napalmberg på søndag 28. november 2021, klokken 14:58
Bilen er allerede kommet til Bodø :+1:

Gratulerer! Har du tapt 1.000,- bestillingsgebyr? Og jeg tror du måtte betale ytterligere 20.000,-

Napalmberg

Samme pris på SR+ og Model 3 bakhjulsdrift. Tapte kun 1000,-
Fant ut at det var for dumt å kjøpe en SR+ med lavere rekkevidde til samme pris
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

mbes

Sitat fra: Napalmberg på søndag 28. november 2021, klokken 21:16
Samme pris på SR+ og Model 3 bakhjulsdrift. Tapte kun 1000,-
Fant ut at det var for dumt å kjøpe en SR+ med lavere rekkevidde til samme pris

Det er smart. Jeg tror du bestilte først etter prisøkningen i november.

Jeg bestilte i oktober med lavere pris, og jeg vil få min om 15 dager.
Men nå er jeg ikke sikker på om jeg skal ta den eller endre den til ny serie. Jeg må bruke 20.000,- mer.

Pitmairen

Sitat fra: mbes på søndag 28. november 2021, klokken 21:45
Det er smart. Jeg tror du bestilte først etter prisøkningen i november.

Jeg bestilte i oktober med lavere pris, og jeg vil få min om 15 dager.
Men nå er jeg ikke sikker på om jeg skal ta den eller endre den til ny serie. Jeg må bruke 20.000,- mer.
Hvis du får bilen om 15 dager så er det stor sannsynlighet for at du får den nye uansett, så dumt å avbestille da og risikere å betale mer for samme bil. Hvis du har fått VIN kan du finne ut om du får den nye eller ikke.

Frodese

2021 Tesla model 3 SR+

mbes

Sitat fra: Frodese på søndag 28. november 2021, klokken 22:40
Vet man ved hvilket VIN skifte skjedde?

De planla å gi bilen for 4 dager siden. Men jeg var ikke her, så de utsatte det. Men VIN endret seg ikke. Den har en 'A' for motorkode, "368***". Jeg tror det er samme bil med 55 kwh batteri.

Pitmairen

Sitat fra: mbes på mandag 29. november 2021, klokken 07:35
Sitat fra: Frodese på søndag 28. november 2021, klokken 22:40
Vet man ved hvilket VIN skifte skjedde?

De planla å gi bilen for 4 dager siden. Men jeg var ikke her, så de utsatte det. Men VIN endret seg ikke. Den har en 'A' for motorkode, "368***". Jeg tror det er samme bil med 55 kwh batteri.
Ja, 368xxx er nok 55kwh.

Skiftet ser ut til å ha begynt mellom 379xxx og 383xxx. I den rang'en er det en mix av begge, etter det ser det ut til å bare være det nye batteriet. Fra 39xxxx og oppover er det nok nesten garantert nytt batteri. 

2ris

Hmmm... Intet hengerfeste tilgjengelig på RWD lengre? Kan ikke se noe i prosessen med bestilling.

OlaM

Sitat fra: 2ris på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:02
Hmmm... Intet hengerfeste tilgjengelig på RWD lengre? Kan ikke se noe i prosessen med bestilling.

Har vært "off menu" lenge. Du legger det til ved å ringe inn etter du har bestilt. Hvis du er usikker er det jo bare å ringe og spørre på forhånd om det er tilgjengelig. Worst case blir det angrefrist og Finn.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA