Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Øyvind HK

Noen som vet fra hvilken VIN nr de nye 60 kwt batteriene kommer? Jeg har 383xxx på min. Ser av vedlagt oversikt at det skal komme både 55 og 60 kwt i høst.

Pitmairen

Sitat fra: Frodese på onsdag 17. november 2021, klokken 19:36
MR er vel medium range fra 2018/2019? Noen som vet om 60kwh har kommet til Europa?
De registerer vel ikke medium range fra 2018/2019 nå?

Alt tyder på at disse er de nye med 60kwh. Vet ikke hvorfor teslastats kaller dem MR. 

Frodese

Sant, litt rart det ja, håper du har rett. Spennende å se hva som kommer fremover!
2021 Tesla model 3 SR+

filtvet

Ser nå at bestillinger nå leveres i juni....

Atle3

Kan jo hende at vi som fikk bil i november også har dette større batteriet. Er jo masse regenenerering tilgjengelig etter forvarming og 100 prosent. Lader over 30kw når batteriet har passert 100 prosent

tornaldo

Sitat fra: Atle3 på torsdag 18. november 2021, klokken 13:07
Kan jo hende at vi som fikk bil i november også har dette større batteriet. Er jo masse regenenerering tilgjengelig etter forvarming og 100 prosent. Lader over 30kw når batteriet har passert 100 prosent

Hvilket VIN har du?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ViktorS

Ser ut til at Mai 2022 er leveringstid hvis man bestiller idag. Fortsatt desember på long range.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

tornaldo

Ferskt bilde, kl 21:55.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

mbes

Jeg så at det er et par registrerte nye Model 3. De har type 'na' med egenvekt 1772 - det var 1750 for andre SR+. VIN er merket som J i stedet for A - som nylig var vanlig.

Kanskje de er den nye SR+ med 491 km rekkevidde.

22.11.2021   ED 415XX   Model 3   Grey    383327   na   LRW3E7FJ3MC383327   FJ
23.11.2021   ED 150XX   Model 3   Black   383577   na   LRW3E7FJ4MC383577   FJ
23.11.2021   ED 166XX   Model 3   White   383593   na   LRW3E7FJ2MC383593   FJ
23.11.2021   ED 208XX   Model 3   White   385257   na   LRW3E7FJ7MC385257   FJ


PS: Jeg beklager språkfeilene, jeg prøver å lære Norsk :)

ViktorS

Tenkte først at det var kjipt med bare 6,1 sek 0-100... Treigt liksom. Men... Hvor ofte har jeg brukt for bedre enn det? Aldri! Jeg kjører stort sett i 30-50-80 soner. Og aksen i gammelhondaen på  12-13 sekunder til 100 er mere enn nok 😂
Til og med polestar 7,* er mere enn godt nok til de aller fleste.

Rekkevidde er jo mye viktigere, og her er jo den nye standarden meget bra til prisen!:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

jlan

Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 14:19
Jeg så at det er et par registrerte nye Model 3. De har type 'na' med egenvekt 1772 - det var 1750 for andre SR+. VIN er merket som J i stedet for A - som nylig var vanlig.
Det virker ganske sannsynlig, posisjon 8 angir motortype, men det er jo usannsynlig at det er motoren som er tyngre, så da har de gjerne både ny motor og nytt batteri
Pos 8 A - Single Motor - Standard Model 3
Pos 8 J - Single Motor China
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

mbes

Sitat fra: jlan på tirsdag 23. november 2021, klokken 16:25
Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 14:19
Jeg så at det er et par registrerte nye Model 3. De har type 'na' med egenvekt 1772 - det var 1750 for andre SR+. VIN er merket som J i stedet for A - som nylig var vanlig.
Det virker ganske sannsynlig, posisjon 8 angir motortype, men det er jo usannsynlig at det er motoren som er tyngre, så da har de gjerne både ny motor og nytt batteri
Pos 8 A - Single Motor - Standard Model 3
Pos 8 J - Single Motor China

Jeg er enig, de kan endre både ny motor og nytt batteri.

Jeg så tilbake til registreringer fra januar - februar. J var veldig vanlig men da var egenvekt tyngre. Det er selvfølgelig ikke sikkert, men jeg mistenker at de registrerer noe annet.

jlan

Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 16:51
Jeg så tilbake til registreringer fra januar - februar. J var veldig vanlig men da var egenvekt tyngre.
Eksempel ?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Pitmairen

Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 14:19
Jeg så at det er et par registrerte nye Model 3. De har type 'na' med egenvekt 1772 - det var 1750 for andre SR+. VIN er merket som J i stedet for A - som nylig var vanlig.

Kanskje de er den nye SR+ med 491 km rekkevidde.

22.11.2021   ED 415XX   Model 3   Grey    383327   na   LRW3E7FJ3MC383327   FJ
23.11.2021   ED 150XX   Model 3   Black   383577   na   LRW3E7FJ4MC383577   FJ
23.11.2021   ED 166XX   Model 3   White   383593   na   LRW3E7FJ2MC383593   FJ
23.11.2021   ED 208XX   Model 3   White   385257   na   LRW3E7FJ7MC385257   FJ


PS: Jeg beklager språkfeilene, jeg prøver å lære Norsk :)
Ja, det er de nye, det har vært flere av dem som har vært registrert i det siste.

Det at det står na er biler med hengerfeste. De er litt tyngre, så forskjellen mellom de nye og gamle er ikke så stor, forskjellen er bare 10kg.

Med hengerfeste 1762 vs 1772 på ny.
Uten hengerfeste 1750 vs 1760 på ny.

Disse som leveres ut nå beholder også den gamle akselerasjonen. Det kommer mest sannsynlig biler med nytt batteri og A motor også ganske snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA