Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity blir "plug and charge"

Startet av Carl Anton Stenling, mandag 25. oktober 2021, klokken 18:02

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Da ser det ut til at Ionity tar "en Tesla" og gjør igangsetting av lading automatisk ved tilkobling. Det krever imidlertid at du har en biltype og et abonnement som er kompatibelt: https://www.pocket-lint.com/cars/news/158736-ionity-turns-on-great-new-feature-to-rival-tesla-s-supercharger
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

ThomasEL

Men om Audi og andre eiere av Ionity tar seg bryet med å lage oppdatert software til eksisterende/solgte biler, er vel dessverre MER enn tvilsomt😢
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Truls Antonsen

Ja, på tross av...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

ThomasEL

Ja, da burde jo i teorien Audi e-tron støtte dette...
Men Audi har jo også skrevet i noen av disse "medie bulletinene" at batteriet holdes mellom 25 og 35 grader under alle forhold.
- Det viste seg jo å ikke stemme...

Så er nok fortsatt noe tvilende. Men vi får se. Lov å håpe :+1:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

OlaM

Sitat fra: ThomasEL på mandag 25. oktober 2021, klokken 18:23
Men om Audi og andre eiere av Ionity tar seg bryet med å lage oppdatert software til eksisterende/solgte biler, er vel dessverre MER enn tvilsomt😢

Ser du har en 2020 i signaturen, Fastned sier dette:

SitatAutocharge is possible for Audi e-trons built in 2020 and onwards. We cannot guarantee this function for Audi e-trons from 2019 and earlier even though the option is available.

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron

Fastned har jo hatt Autocharge lenge og de jobber grundig med å løse eller i det minste dokumentere problemene med hver bil. Testet det med I-Pace i september, funket fint. Appen viser i tillegg effekt og ladenivå. Får håpe Ionity lar seg inspirere eller leier dem inn.
'21 3LR

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Rollep

Jeg bryr meg overhode ikke om min 2020 Taycan blir oppdatert til Plug&Charge eller ikke. Ekstratiden med å bruke Porsche Charging kortet blir uansett omtrent null.

ThomasEL

Sitat fra: Rollep på onsdag 27. oktober 2021, klokken 18:29
Jeg bryr meg overhode ikke om min 2020 Taycan blir oppdatert til Plug&Charge eller ikke. Ekstratiden med å bruke Porsche Charging kortet blir uansett omtrent null.

Ja, egentlig enig i det. Å sveipe kortet er i praksis en bortimot neglisjerbar tidstyv. Man må jo uansett ut av bilen og plugge i, ekstratiden på kortsveip er liten.

Men hadde jo uansett vært kult om det kom!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA