Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste /skiluke

Startet av batteribil, søndag 24. oktober 2021, klokken 08:01

« forrige - neste »

batteribil

Hei!

Vurderer en Kia Soul av nyere årgang(20/21), men er det slik at alle modeller kan fås med/ettermontere hengerfeste?

Og får man den med skiluke? evt løsning?




RJK

Sitat fra: batteribil på søndag 24. oktober 2021, klokken 08:01
Hei!

Vurderer en Kia Soul av nyere årgang(20/21), men er det slik at alle modeller kan fås med/ettermontere hengerfeste?

Og får man den med skiluke? evt løsning?
Finnes tråder på dette allerede:

https://elbilforum.no/index.php?topic=51579.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

batteribil


eikerkongen

#3
Hvis det står M på understellsnummer posisjon nr. 10, så er det en 2021 modell og den kan ha hengefeste. De med bokstaven L kan ikke ha hengerfeste og er 2020 modeller.

Skiluke får du ikke uten å lage den selv.

oroar

Jeg har en 2020-modell og har fått skriftlig tilbud om hengerfeste av BOS. De skulle ha ca kr 10.000 inkl montering med opplagt strøm og kontakt.
Det er da ikke lov å trekke henger, men sykkelstativ o.l er lovlig.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

eikerkongen

Sitat fra: oroar på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 06:24
Jeg har en 2020-modell og har fått skriftlig tilbud om hengerfeste av BOS. De skulle ha ca kr 10.000 inkl montering med opplagt strøm og kontakt.
Det er da ikke lov å trekke henger, men sykkelstativ o.l er lovlig.
Jeg kjøpte en 2021 modell i starten av oktober og fikk estimert pris på ettermontert hengerfeste til 14-15 tusen. Dette festet kunne jeg regne 300 kg totalvekt på. Dette var muntlig hos bilselger hos BOS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA