Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekreftet: Teslas Sentry vil snart livestreame direkte til Tesla appen

Startet av Motorwatt, lørdag 23. oktober 2021, klokken 00:42

« forrige - neste »

geear

Bilen blinker med lysene når man aktiverer live stream... blir ikke overrasket om det står noe på skjermen også (som det gjør med sentry), men har ikke sjekket det.

Øyvind.h

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:19
Hipp hurra for Tesla som går i bresjen for totalovervåkningssamfunnet!
BMW tilbyr også dette nå.
Jeg har kunnet gjøre dette i mange år med Blackvue, men ser ikke helt behovet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Aldrimer

Sitat fra: geear på torsdag 30. desember 2021, klokken 12:11
Bilen blinker med lysene når man aktiverer live stream... blir ikke overrasket om det står noe på skjermen også (som det gjør med sentry), men har ikke sjekket det.

Det står det samme som når sentry er aktivert. Rød linse med sentry CAM eller noe

DagfinnN

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:19
Hipp hurra for Tesla som går i bresjen for totalovervåkningssamfunnet!
ja - jeg er kjempeglad.
Ble påkjørt mens stod parkert på skisenter i går. Ingen lapp :(
Men sentry mode reddet dagen. Fant bilnummere, tok kontakt med eier som innrømmet og ordnet forsikringen raskt.
Sparte meg for mange 10k dette gitt - eventuelt redusert bonus.
Meget deilig!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

trykkertor

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. desember 2021, klokken 16:07
Ble påkjørt mens stod parkert på skisenter i går. Ingen lapp :(
Men sentry mode reddet dagen. Fant bilnummere, tok kontakt med eier som innrømmet og ordnet forsikringen raskt.
Sparte meg for mange 10k dette gitt - eventuelt redusert bonus.
Meget deilig!
Enig. Sentry reddet meg også for 2 år siden.
Kjøpesenter. Fyr rygger ut, ratter kjører frem, treffer bilen, rygger tilbake, ser litt ut av vinduet, kjører fra stedet.

Noe selvtilfredsstillende og trygghet i å kunne søke opp bilnummer, eier og adresse. Kontakte og si "vi skal visst se litt på video sammen.
Alle tidligere parkeringsskader jeg har fått servert, har jeg sittet med igjen selv.

Svein_H

Aversjonen mot Sentry mode er vel ikke akkurat fordi man får mulighet til å dokumentere slike skadetilfeller, men fordi bilen filmer og lagrer dataene selv om man bare passerer forbi og ikke er borti bilen i det hele tatt. Dashcamet i min bil lagrer også slike opptak, men ikke før noen faktisk er borti bilen, og det mener jeg (og antakelig også ganske mange andre) utgjør en stor forskjell.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

hELgenen

Jeg ser definitvt behov for sentry mode - men jeg mener livestream f.eks til mobil burde være forbudt.

I mine øyne er dette 2 helt ulike tjenester - den ene innenfor - den andre mer tvilsom


Counterpointer

En livesteeames i alle butikker en er og på utallige offentlige steder. Samt at folk filmer jo det meste med mobil hele tiden.

Storebror ser deg

Live Sentry er ikke ett problem det er ett symptom

geear

Sitat fra: hELgenen på fredag 31. desember 2021, klokken 11:52
Jeg ser definitvt behov for sentry mode - men jeg mener livestream f.eks til mobil burde være forbudt.

I mine øyne er dette 2 helt ulike tjenester - den ene innenfor - den andre mer tvilsom
Når man får varsel i appen om at alarmen har gått, og lurer på om det er reellt eller ikke, kanskje bare ei flue, som er typisk med Tesla sin oversensitive bevegelsessensor, så kan man iallfall gå inn og se på kameraene om det faktisk foregår noe som man må løpe for, eller om man kan ta livet med ro. Overvåkningsfaktoren i det er litt annen, men praktisk nytte har det.

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 30. desember 2021, klokken 12:42
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:19
Hipp hurra for Tesla som går i bresjen for totalovervåkningssamfunnet!
BMW tilbyr også dette nå.
Jeg har kunnet gjøre dette i mange år med Blackvue, men ser ikke helt behovet.
BMW komplierer vel bare inntil fire stillbilder per time, eller noe?

Jeg har også hatt Blackvue i flere år, men der er en litt mer begrenset, det må ha nett på et eller annet vis, og det er mye mer begrenset hva en ser. Mister også sikten med en gang det er snø eller frost. Med Tesla får en sett (nesten) rundt hele bilen, og kameraene har varme (iallfall forover).

Øyvind.h

Blackvue har LTE kameraer. Evt kan en koble til LTE modul, eller mobil WiFi.
Mangler bilde av siden av bilen, men kvaliteten er noe helt annet enn sentry og dekker snaut 280 grader. Hentet ut et klipp nå og det er knivskarpe bilder i 4K 60fps.
Med strømforbruk som er helt mikroskopisk.

Men jeg kan gå inn og se hva som skjer rundt bilen nå, om jeg vil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Svein_H

Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. desember 2021, klokken 12:51
En livesteeames i alle butikker en er og på utallige offentlige steder. Samt at folk filmer jo det meste med mobil hele tiden.

Storebror ser deg

Live Sentry er ikke ett problem det er ett symptom

Det at "alle andre" gjør det er et heller dårlig og ganske utslitt argument, syns du ikke?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Counterpointer

Sitat fra: Svein_H på fredag 31. desember 2021, klokken 16:07
Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. desember 2021, klokken 12:51
En livesteeames i alle butikker en er og på utallige offentlige steder. Samt at folk filmer jo det meste med mobil hele tiden.

Storebror ser deg

Live Sentry er ikke ett problem det er ett symptom

Det at "alle andre" gjør det er et heller dårlig og ganske utslitt argument, syns du ikke?
Da misforstår du. Det er ikke rettferdiggjøring men en påpekning at problemet er ekstremt mye større så å fokusere på en funksjon i en bil blir temmelig tynt.

Svein_H

Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. desember 2021, klokken 16:27
Sitat fra: Svein_H på fredag 31. desember 2021, klokken 16:07
Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. desember 2021, klokken 12:51
En livesteeames i alle butikker en er og på utallige offentlige steder. Samt at folk filmer jo det meste med mobil hele tiden.

Storebror ser deg

Live Sentry er ikke ett problem det er ett symptom

Det at "alle andre" gjør det er et heller dårlig og ganske utslitt argument, syns du ikke?
Da misforstår du. Det er ikke rettferdiggjøring men en påpekning at problemet er ekstremt mye større så å fokusere på en funksjon i en bil blir temmelig tynt.

Da har vi nok begge misforstått hverandre. Den funksjonen i den bilen er bare ett av mange eksempler som understreker problemet du snakker om. Det må kunne gå an å kommentere en slik funksjon uten at man blir anklaget for å fokusere på den, problemet er som du selv sier mye større.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Atle3

Siden jeg er gnien på premium connectivity så får jeg aldri brukt denne funksjonen uansett :)

SurSnasen

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. desember 2021, klokken 16:07
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:19
Hipp hurra for Tesla som går i bresjen for totalovervåkningssamfunnet!
ja - jeg er kjempeglad.
Ble påkjørt mens stod parkert på skisenter i går. Ingen lapp :(
Men sentry mode reddet dagen. Fant bilnummere, tok kontakt med eier som innrømmet og ordnet forsikringen raskt.

Har ingenting imot Sentry Mode som sådan, i dens egentlige hensikt (være til hjelp der hvor det går galt). Og det er noe flere produsenter burde følge opp.
Men live stream er noe helt annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA