Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spoiler

Startet av tomrh, torsdag 09. august 2012, klokken 23:11

« forrige - neste »

tomrh

Det er i salg en spoiler til i-miev:
http://www.mitsubishi-cars.co.uk/imiev/accessories/items.aspx?type=56&group=44

Er det noen som har kjøpt denne? Har den merkbar innvirkning på luftmotstanden eller er det bare litt sånn kosmetisk "tøft stash"?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Go-carter

Tviler på at du har behov for så mye downforce bak  ::)

Men med fronten, og sidene er det potensiale for å bedre aerodynamikken.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

tomrh

Har lest gjennom denne vindtunnel-testen av Audi A2 (http://tinyurl.com/89g5u8u) og ser at man sparer noe luftmotstand ved en slags spoiler-ramme bak. Så det kan hende det er litt effekt i den spoileren? For imieven er ganske tverr bak, virvler opp utrolig mye støv og dritt når man kjører på grusvei.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Kris

Med en sånn fiskehale bak får man nok en del bedre rekkevidde. Og det ser veldig festlig ut ;)
Kunne vært en ide på langturer.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

cra

Kan godt tenke meg at det virker. Jeg opplever i alle fall en meget markant nedgang i forbruk på Caravellen når vi er på langtur med tilhenger. Langtur hjelper selvsagt en del, men jeg tror fasongen på vogntoget gjør sitt også, kontra den flate bakenden. På langtur er vi tross alt hele familien med bagasje, så det er en betydelig endring i vekt som drar i motsatt retning på forbruket.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Som vindtunnell-testen viser og Go-Carter skriver, er det også stort potensiale i fronten ved å tette åpninger. Kunne tenkt meg å eksperimentere litt med dette. Hvilke åpninger bør absolutt ikke tettes igjen?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erik e

Har sett bak-spoiler i virkligheten,ikke min "stil". Tror ikke den er "vind-tunnel testet,iallefall ikke for mindre luftmotstand.   Sommers- tid bør jo ikke grillen tettes,har jo kjøler både for AC,motor og batteri.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

SiggyThaBear

#7
Jeg vet det er en gammel tråd, men fortsatt relevant.

Jeg sjekket pris på denne spoileren hos Mitsubishi forhandler i dag. 21 342, -

Så for min del forsvant i hvert fall interessen totalt
2019 Peugeot ion
2010 SAAB 9-5 Turbo6 Aero XWD
2005 SAAB 9-3 Vector
2003 SAAB 9-3 Aero BioPower

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA