Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model 3 LR

Startet av Elbil 2021, fredag 22. oktober 2021, klokken 09:40

« forrige - neste »

Elbil 2021

Hei,
Prøvekjørte TM3 LR, merket ganske mye støy på E6. Årsaken kan være at jeg kjørte TM3 Performance med ikke vanlige dekk?
Er ute etter en familiebil ( 4 pers.), men mange familiebiler har lang ventetid. Er TM3 LR fortsatt god og moderne kontra andre merker  jeg hører ofte det er mange biler fra andre merker er på vei til Norge men finner ikke noe særlig.
Budsjett: opptil 500000,-

SurSnasen

Hvor praktisk familiebil ønsker du? Hvor små barn har dere? Hva er kravene til utstyr, hjuldrift etc?
Performance er stiv, støyende og ukomfortabel. Vanlig LR er langt bedre, men da bør du gå for en 2021-modell.




filtvet

Hadde samme opplevelse etter prøvekjøring av performance - støyer mye. Det var det eneste de hadde tilgjengelig for prøvekjøring - synd da jeg (hvis jeg kjøper) vil ha en SR+. Den støyer kanskje mindre?

Elbil 2021

Sitat fra: SurSnasen på fredag 22. oktober 2021, klokken 09:55
Hvor praktisk familiebil ønsker du? Hvor små barn har dere? Hva er kravene til utstyr, hjuldrift etc?
Performance er stiv, støyende og ukomfortabel. Vanlig LR er langt bedre, men da bør du gå for en 2021-modell.

Barn i barneskole alder, kjører ikke på lange strekninger ( kjører ikke så mye), trenger kanskje AWD pga ujevne oppover og nedoverbakker i Oslo og omegn. Trenger ikke hengerfeste.

Hideyowife

Vi prøvekjørte Performance i sommer og kjøpte en SR+ som vi fikk i september. Kan ikke si jeg syns det er noen merkbar forskjell i støy på motorvei. Ikke som vi legger merke til ihvertfall. Vi er også en familie på 4 med barn på 8 og 17 år.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA