Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem etter oppdatering - mister klokke/radio m.m.

Startet av KIA-Radiobil, torsdag 21. oktober 2021, klokken 20:52

« forrige - neste »

KIA-Radiobil

Hadde bilen som ble kjøpt i august i 2020 inne til 1. års service 15/9 inkl. (dessverre) programvareoppdatering. Fra et ganske ryddig og stilrent (noen vil kanskje mene kjedelig) design i menyene ble det overgang til et typisk asiatisk fargekaos med mye rosa og lilla. Farger er én ting, men jeg misliker også layout, dvs. plassering, gruppering, skriftstørrelse osv. Det siste er kjedelig når man må bruke briller for å lese smått..

Uansett - det viktigste problemet nå er at bilen til stadighet mister alle min innstillinger! Klokkeformat og tid, radiostasjoner etc. Drit-kjedelig å gjøre innstillingene om igjen 2-3 ganger i uka! Flere som har dette problemet?

hanche

Jeg hadde min førstegangsservice i slutten av mars, så jeg har neppe samme versjon som du fikk. Bortsett fra litt grelle fargevalg har jeg ikke reagert så negativt på det nye utseendet. Men innstillingene mine holder seg i hvert fall. Hvis du mister instillingene til stadighet, virker det som reklamasjonsgrunn. Kanskje noe ikke gikk helt som det skulle da programvaren ble installert. I så fall burde det bare være å få verkstedet til å installere den på ny, så kanskje det holder? Hvis ikke, er det kanskje symptom på et elektrisk problem. Men det blir i grunnen bare spekulasjoner.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA