Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Data SIM er full av SMSer. Hvordan slette?

Startet av Eivind S, torsdag 21. oktober 2021, klokken 13:39

« forrige - neste »

Eivind S

Jeg har installert en data-SIM-kort i e-tron for å få trafikkoppdateringer på kartet osv. Det har fungert bra frem til nå. Men nå får jeg en feilmelding som sier at SIM-kortet er fullt av SMSer.
Det gis mulighet for å slette sendte SMSer og leste SMSer. Men dette er uleste SMSer (sannsynligvis fra operatøren) og jeg har ikke set noe mulighet til å lese disse SMSene. SMSene på telefonene (koblet til via blåtann) er enkle å lese.

Er det noen som vet om hvordan man kan få slettet uleste SMSer på data-SIMen i bilen?
Alternativ å lese de SMSene? Og så få slettet leste meldinger etterpå.

Eneste alternativ jeg vet om nå er å finne en telefon med riktig SIM størrelse og så slette SMSene der. Det er jo svært tungvint...
2017 VW e-Golf FL
2020 Audi e-tron 55

PF

ååhhhh den der husker jeg, men husker ikke helt hvor i menyen de lå, men fant det til slutt.
Det lå ikke under det logiske stedet slett alle meldinger. Var det kanskje under meldinger, men ikke under telefonmeldinger?

Hårek

Mulig du finner det under Meldinger i MMI? Innboks, rediger, slette.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Eivind S

2017 VW e-Golf FL
2020 Audi e-tron 55

Orbit

Når du er i inn- eller utboksen for SMS (du bør slette begge), er det et redigeringssymbol (penn) oppe til høyre på skjermen som du trykker på - ved siden av tannhjulet med innstillinger. Når du går inn i redigeringsmodus for listen, tror jeg du må markere meldingene enkeltvis, før du trykker slett nederst for å bli kvitt dem.

Jeg mistenker at du har fått et tvilling-SIM i stedet for et data-SIM (Telenor sender notorisk ut feil type). Et data-SIM skulle ikke fått SMS'er. Om du har tvilling-SIM, lar de fleste operatører deg konfigurere om SMS bare skal gå til hovednummer, eller også tvillingnummeret. Dette gjøres på teleoperatøren sine kundesider, evt hos kundeservice. Sett opp (om ønskelig) at meldinger bare går til hovednummer, så blir kortet i bilen aldri fylt opp på nytt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eivind S

Fant det ut til slutt (tydeligvis dårlig til å lete):
Hjem, meldinger, symbol øverst til venstre (konvolutt over snakkeboble), velg Sim-kort som konto, så innboks, penn, merk alle meldinger og slett. Og velg mobilen som konto igjen etterpå.

Det så ut Ice ved en feil hadde satt data-SIMen som en tvilling-SIM en gang i september og dermed duplisert smsene til hoved-SIM. Så ut som det var i orden igjen.
2017 VW e-Golf FL
2020 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA