Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.32.21 Hva er nytt

Startet av Handyman, lørdag 25. september 2021, klokken 00:22

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: geear på mandag 11. oktober 2021, klokken 19:08
Kjørte E18 fra Kristiansand til Tønsberg med Model Y-en på denne SW-en, og opplevde ikke en eneste fantombremsing? Med Model X for tre måneder siden (på daværende siste 2020-sw for MCU1-biler), så var det helt krise på den strekningen, med hovedvekt på gamle Telemark! Er fantombremsingen løst?
Opplever ikke mye på denne jeg heller, men blir ikke overrasket om det blir verre i neste versjon. Det har jo skjedd før ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Erfaringen er at det varierer veldig på forskjellige strekninger, gjerne mellom oppdateringer. Noen blir bedre, andre blir verre :-\ Tenker både på fantombremsinger og bremsing pga fantomfartsgrenser (til tross for at en ikke har stilt cruise til å følge fartsgrenser).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Den har aldri vært så ille (på fire år) som i sommer, den prøvde å bråbremse/skifte til 40-sone i 100-sone bl.a. Var bare litt overrasket over at det var så mye bedre igjen nå, egentlig slik X-en var de første par årene.

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 11. oktober 2021, klokken 19:08
Kjørte E18 fra Kristiansand til Tønsberg med Model Y-en på denne SW-en, og opplevde ikke en eneste fantombremsing? Med Model X for tre måneder siden (på daværende siste 2020-sw for MCU1-biler), så var det helt krise på den strekningen, med hovedvekt på gamle Telemark! Er fantombremsingen løst?
Samme her. Ingen fantombremsinger etter oppdatering. Nesten så man føler seg snytt
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Var en tur i Ed i helgen (Västra Götaland). Da virket ikke semiautomatisk filskifte før vi var tilbake på norsk jord...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Fikk endelig testet denne versjonen på veien jeg vanligvis kjører til daglig.
Noen vanskelige svinger den alltid har kjørt svær dårlig, kjører den nå nesten perfekt. Det har tidligere også vært merkbare forskjeller mellom sw-versjoner i disse svingene, men det har bare vært forskjellige dårlige måter å kjøre på.
Syns ikke legger seg så langt ut i ytterkant av svingene heller. Den holder seg mer i midten av kjørefeltet. En liten bedring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

#21
Dette er vel kun en bekreftelse på at versjonene ikke opptrer homogent fra bil til bil, og at det derfor rapporteres så forskjellig når det kommer nye oppdateringer. Slik som @handyman nå rapporterer om plassering i svinger når bilen drar faretruende langt mot høyre venstre. Min har aldri vært verre enn de siste 3 oppdateringene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Merket med denne versjon (kan ha kommet tidligere) at bilen skifter automatisk fil ved autopilot slev om blinklyshendel er satt på "permanent blink", tidligere kunne man kun skubbe blinklyshendel lett (for tre blink) for at auto filskifte skulle virke (model S/X)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA