Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think Drivverk i båt

Startet av frank, onsdag 20. oktober 2021, klokken 12:17

« forrige - neste »

frank

Er det noen som har brukt/vurdert å bruke motor og reduksjonskasse fra en Think classic i båt, eller er det håpløst ineffektivt?
Vet noen om det finnes SW for styring av motorkontroller?
Vurderer å prøve det i en 27 fots båt, med 2 48v li-ion pakker i serie.

Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

elektrolux

Temaet har vært diskutert tidligere på dette forumet. 

På båt trengs ikke så fin regulering som i en bil, og en DC motor koblet med 3 trinn er antakelig en bedre løsning.

0V-halv spenning med 2 batteri i paralell og full spenning med 2 batteri i serie.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA