Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bmw i3 App funker ikke lenger

Startet av kaisol, tirsdag 19. oktober 2021, klokken 20:52

« forrige - neste »

kaisol

Hei! Lirte på om noen av dere vet noe om dette? Tidligere har jeg brukt My Bmw app til min bmw i3 94ah 2017 modell. Men 19.7.21 sluttet appen å oppdatere seg og jeg kan ikke lenger forvarme bilen osv. har prøvd å slette å laste ned appen igjen uten hell. Noen som har en løsning på dette?

LMOR

#1
Den som sluttet å virke i somme var Connected Drive appen. Den nye heter My BMW og bør fungere.
Jeg hadde problemer med forvarming, men kunne tute med hornet osv. Grunne var at bilen hadde skrudd av forvarmingsmuligheten. Da må du skru det på igjen i bilen først.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

kaisol

Jeg har den nye My Bmw app. Tidligere brukte jeg connected drive. My Bmw app sluttet å funke en stund etter jeg lastet den ned.

LMOR

Slett bilen fra appen og så slett appen fra telefonen. Lest ned appen på nytt, og koble til bilen på nytt, men ny kode i bilen osv. Hvis det ikke fungerer, så er det mest sannsynlig noe med bilen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

kaisol

Nå gjorde jeg det. Men når jeg skal koble bilen til så får jeg ikke bekreftelseskoden på meldinger i bilen sin meny..

LMOR

Sitat fra: kaisol på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 21:56
Nå gjorde jeg det. Men når jeg skal koble bilen til så får jeg ikke bekreftelseskoden på meldinger i bilen sin meny..
Det er i hvert fall en enklere feil å ta videre på BMW. At appen ikke fungerer kan være så mangt, men det at bilen ikke får aktiveringsmelding er en klar feil. Høres nesten mest ut som om bilen ikke er på nett lengre. Du bør ringe til BMW support eller snakke med forhandler.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

kaisol

Har lest litt rundt på nettet nå. Forstår det slik at 3G nettet i Norge er slukket og at bmw i3 har 3G ? Kan det være derfor? Er det mulig å evt oppgradere til 4G elns?

LMOR

#7
Tror ikke det betyr at den ikke virker med remote tjenester. Min gamle 2014 i3 fungerer fint, og en som er 2017 modell. Men vet ikke hvilken operatør BMW bruker og om 3G er slått av her.
Jeg har forstått det slik at bilen vil gå til EDGE når 3G nettet ble slukket. Kan det være at det er dårlig EDGE nett der du er?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Min 2013-modell funker i alle fall fint med 2G og MyBMW-appen. Brukte den senest idag  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Se på hovedskjermen i bilen og om internettikonet har et strek over seg. Hvis så så har du nok en defekt nett-modul.
Symbolet på pilen til venstre:
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA