Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cupra Born vs Peugeot 208 vs ?

Startet av bmw2002, tirsdag 19. oktober 2021, klokken 13:15

« forrige - neste »

bmw2002

Hei!

Tenker på å erstatte I3 med en nyere bil.  Ønsker noe som ser litt kult ut, men ikke samme bil igjen.

Alternativ 1: Cupra First Born: Sprekere, ny bil
Alternativ 2: Peugeot 208: Kan kjøpes brukt billigere med raskere levering

Noen tanker rundt disse?  Hva med appstyring?  Har både VW og Peugeot app som fungerer greit til forvarming av bil?

Andre forslag til biler som er rett rundt hjørnet? (Ikke Tesla)




amrois

VW sin app er nå helt stabil (for meg, og etter hva jeg ser her inne for de fleste andre også). Det er lett å starte forvarming, sette ladegrense samt starte og stoppe lading.

Ellers synes jeg begge bilene du kikker på er skikkelig flotte.
ID4 Pro Perf Tech

Daniel_0007

#2
Har hørt appen til psa kan være veldig ustabil, ville helt klart gått for born.
Er ikke noen små biler som kommer, ser ut som det er mest store dyre suv`er som kommer.
Har fiat500 og men den er knøtt liten men kan fås med åpent tak.
Samt mini cooper, skal ha bra kjøre egenskaper men snau rekkevidde.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

MG iSMART som blir tilgjengelig for ny MG ZS EV og MG Marvel R ser jo lovende ut.. https://youtu.be/H3xXNiPg1xo
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Moas

#4
Siden det finnes elbiler på det norske markedet som har stabil appstyring så synes jeg alle bør forvente det samme når man kjøper en elbil. Men merk at noen merker kun forvarmer når man er plugget inn mens andre nekter å varme når man lader.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

bmw2002

Har sett Cupra i dag på Aker brygge. Blir nok å gå for den, må bare finne ut av utstyr etc først.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA