Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gulvmatter, hvem er best av Taptes vs Gytis

Startet av OlaM, tirsdag 19. oktober 2021, klokken 12:21

« forrige - neste »

OlaM

Vurderes disse to mot hverandre, valgest kval river og sliter.


Taptes 3DMAXpiderkopi
+ ser bedre ut
+ høyere kant?


De som selges på både Gytis og Begood, vet ikke hva de egentlig heter.
+ går lengre opp på fothvileren
+ billigere

Hva ville du valgt? Eventuelt hva valgte du og hva syntes du?
'21 3LR

Handyman

Personlig syns jeg Gytis ser skikkelig jalla ut. Men det som kanskje er enda viktigere er at mattene ikke gjør at bilen luter dekkverksted inni. Noe gummityper lukter alt mye. Kjøpte originale matter til TM3 og tror det blir det også til TMY. Luktfrie, pene (egen smak) og super kvalitet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Jeg kjøpte de fra Gytis i 2019 og er fornøyd, bra passform. Aldri klart å lage basseng i fotbrønnen, så har aldri tenkt på kanthøyden som noe ulempe. Lukter ikke, kan ikke si jeg reagerte på det når de var nye heller. (har en kone som er VELDIG var for lukter, så hadde nok husket det om det hadde vært noe).

Sikkert andre matter som er penere/bedre, men de gjør nytten for meg.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

HCO

Uansett hva du velger, så unngå matte med "flapp" over hvilebrettet til venstre for bremsepedal. Jeg hadde det først (tidlig Gytis-matte), men ble gal av at flappen vippet ned hver gang jeg gikk ut av bilen. Jeg forsøkte borrelås, men fikk det ikke til å sitte.

Så nå har jeg nylig kjøpt Gytis-varianten på det nederste bildet. Den ser bedre ut i virkeligheten enn på bilde, men føles mindre som gummi og mer som plast. Foreløpig er jeg godt fornøyd, men er spent på om den holder like lenge som en mer tradisjonell gummimatte.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Wisd0m

Har hatt nederst matte siden 2019. Fungerer fint fint, ingenting å klage på.

OlaM

Takk for tilbakemeldinger!

Sitat fra: HCO på onsdag 20. oktober 2021, klokken 10:20
Så nå har jeg nylig kjøpt Gytis-varianten på det nederste bildet. Den ser bedre ut i virkeligheten enn på bilde, men føles mindre som gummi og mer som plast. Foreløpig er jeg godt fornøyd, men er spent på om den holder like lenge som en mer tradisjonell gummimatte.

Interessant, jeg trodde den var fleksibel som gummi. Ser det er en bagasjeromsmatte i samme materiale, den er antagelig litt tungvint når man skal nedi rommet under?
'21 3LR

Hideyowife

Vi har 2 sett originale stoffmatter fra Tesla. Funker fint det og. Legger inn rent sett mens det andre rengjøres og tørkes. Bruker heller litt mer tid på det enn å måtte ha fæl gummi i bilen  :D
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Burger

Den øverste så mye finere ut på bildene iallefall. Jeg må ha noen innen to uker jeg også dersom Tesla daten min 5 november er riktig. Finner det i app men ikke fått mail eller sms. Ringt selger og flyttet fra 4 til 5 november uten at det trigget "eh, vi har ikke bil til deg", så krysser fingrene for kina SR+ :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Wisd0m

Sitat fra: Burger på torsdag 21. oktober 2021, klokken 20:18
Den øverste så mye finere ut på bildene iallefall. Jeg må ha noen innen to uker jeg også dersom Tesla daten min 5 november er riktig. Finner det i app men ikke fått mail eller sms. Ringt selger og flyttet fra 4 til 5 november uten at det trigget "eh, vi har ikke bil til deg", så krysser fingrene for kina SR+ :-)
Synes de nederste ser finest ut IRL.

OlaM

Liten oppdatering med erfaringer. Bestilte de som kalles Taptes i første post. Men bestilte fra Ali Express, der heter de "Bafire". Hvem vet hvem som kopierer hvem. Bestilte fullt sett med matter foran og bak, i frunk, bagasjerom og underrom. Lang leveringstid fra Kina, men sparte mye. Betalte 1600-1700 eller noe alt inkl.

Når jeg fikk pakken ble jeg med en gang ganske skuffet. Jeg tenkte at her hadde avsender glemt å gi meg alle mattene, for det kunne ikke være plass til alle de i en så liten eske. Men jaggu var alle oppi. De var mye tynnere og mer fleksible enn jeg trodde. Flott passform, veldig fornøyd med kjøpet.

Dere får unnskylde disse grelle og dårlig fokuserte blitz-bildene, de illustrerer vinterdritten ganske greit i alle fall. Matten har høye kanter og går høyt nok opp i front. For skala, skoene som satte slapse-avtrykket her er str 45.



Bagasjeromsmatten hadde blitt litt skitten etter litt flytting og noen skiturer. Skulle frakte en overmadrass, ville ikke at den skulle bli skitten. Men jeg trengte ikke å fjerne matten, det var bare å dra den litt ut og brette den sammen.



Anbefales!
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA