Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lufttrykk i 18" vinterdekk

Startet av beyma, tirsdag 19. oktober 2021, klokken 08:37

« forrige - neste »

beyma

Heisann!

Kan noen fortelle meg hvilket dekktrykk på 18" vinterdekk som er anbefalt?


Radial

Bruk standard 42psi.
Du får dekktrykk-varsel om du går ned, og mister komfort lenger opp.

Hvis du syns bilen legger over litt vel mye i svingene, kan du prøve 45psi feks, men det har en konsekvens på komfort.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

Sitat fra: Radial på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 09:18
Hvis du syns bilen legger over litt vel mye i svingene, kan du prøve 45psi feks, men det har en konsekvens på komfort.
... og slitasje mot senter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

beyma


PionerThink

Når jeg byttet til 19'' vinterhjul nettopp og spurte forhandler sa han at 45 psi var greit å bruke siden man ofte legger på 5-10% på i.f.h.t sommerdekka alt etter hvilken temperatur man har. 45 psi ved 10 grader blir fort 42 rundt null, så tenk også på det når du fyller og om du kommer til å kjøre mest på bar asfalt i tiden fremover.
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Autowinder

Sitat fra: Klykken på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 09:21
Sitat fra: Radial på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 09:18
Hvis du syns bilen legger over litt vel mye i svingene, kan du prøve 45psi feks, men det har en konsekvens på komfort.
... og slitasje mot senter.
Har konsekvent kjørt 46-47psi sommer og vinter uten slitasjeforskjell senter og kant. 42000km med mest tom bil. Eneste forskjell utover hardere komfort er at bakhjul vinter er slitt jevnt 1mm mer en foran så byttet i år foran med bak. Fra pluss 12C° til -2 er det 2-3psi lavere trykk i dekkene.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 11:49
Sitat fra: Klykken på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 09:21
Sitat fra: Radial på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 09:18
Hvis du syns bilen legger over litt vel mye i svingene, kan du prøve 45psi feks, men det har en konsekvens på komfort.
... og slitasje mot senter.
Har konsekvent kjørt 46-47psi sommer og vinter uten slitasjeforskjell senter og kant. 42000km med mest tom bil. Eneste forskjell utover hardere komfort er at bakhjul vinter er slitt jevnt 1mm mer en foran så byttet i år foran med bak. Fra pluss 12C° til -2 er det 2-3psi lavere trykk i dekkene.
+1 på alt!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA