Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøyaktig størrelse/hvor får jeg tak i boltene som holder kaliperklampen

Startet av Sjalabais, søndag 17. oktober 2021, klokken 20:48

« forrige - neste »

Sjalabais

I fjor mistet jeg en av boltene som holder klampen rundt bremsekaliperen. Nå skulle jeg skifte bremseskiver og fikk ikke av noen av de fire boltene...den jeg kjøpte direkte hos Nissan i fjor, til blodpris (var over 100kr totalt), var like rustet fast som de andre, originale. Hvor får jeg tak i flere slike, i tilfelle mine går i stykker når de skal av nå?
2012 Leaf Tekna

kaiat

Fremme eller bak? Fremme ser delenr ut til å være 41005-AU00A og bak 08184-2251A. Jeg er usikker på hvor du kan få tak i disse utover Nissan og eventuelle bilopphoggere da.

Sjalabais

Fremme. Tusen takk for delenr.! Tenkte å prøve eurodel eller noe slikt. Det er verre når man bare skal ha boltene, og ikke hele delen, men jeg håper jo at dette er å oppdrive.
2012 Leaf Tekna

kaiat


Sjalabais

2012 Leaf Tekna

Sjalabais

Pga tidspress og fordi hverken Meca eller Mekonomen hadde disse (og sistnevnte mente at det ikke var lov å selge bremsedeler løse), ble disse kjøpt hos Sande lel. 3 dagers ventetid, så tre kvarter venting inne på butikken, og jeg var 660 - sekshundredeseksti! - kroner fattigere for 4 bolter. Kjøpte noen i reserve også. Man får ofte hele kalipere til ddnne prisen. :(

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2012 Leaf Tekna

Limodriver

Jeg kan anbefale autodoc, lave priser og stort valg av produsenter slik at en selv kan avgjøre hvilken kvalitet en ønsker på erstatningsdelene. De har stort utvalg av deler til de fleste biler.

Sjalabais

Takk! Jeg har brukt autodoc en del, men moms og toll, samt lang leveringstid, gjør de ofte litt upraktiske. Eurodel er et godt alternativ som leverer fra Norge.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA