Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter

Startet av OrikkO, søndag 17. oktober 2021, klokken 18:16

« forrige - neste »

OrikkO

Prøvekjørte TMY i går. Setene passet både meg og kona ganske dårlig  ::) Er det noen her inne som har fanget opp noe ang. setene i Berlin-utgaven, vil disse være like som de som er i Kina-bilen?
TMY i bestilling - levering sept.

thebadger

Sitat fra: OrikkO på søndag 17. oktober 2021, klokken 18:16
Prøvekjørte TMY i går. Setene passet både meg og kona ganske dårlig  ::) Er det noen her inne som har fanget opp noe ang. setene i Berlin-utgaven, vil disse være like som de som er i Kina-bilen?
Høyst sannsynligvis akkurat likt, basert på eksisterende biler.
Om det kommet en ny generasjon med seter i fremtiden er ikke umulig, det har jo skjedd med TM3 i hvert fall en gang.

tornaldo

Helt enig angående setene. Men det er jo selvfølgelig smak og behag. Mye mer fornøyd med setene i Model S. Slipper å bli svett også....
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Radial

Prøv litt andre justeringer enn dere er vandt med.

Personlig skulle jeg helst hatt setet og rattet lengre bakover for å ha litt slakere vinkel mot pedalene, men bunner justeringen. Jeg er bare 185.

Har nå hevet setet en del, tilta puta opp og lagt ryggen litt bakover + kjørt setet litt framover igjen. Var faktisk ikke ille seteposisjon, lærer noe nytt hver gang.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

OrikkO

Sitat fra: Radial på søndag 17. oktober 2021, klokken 22:27
Prøv litt andre justeringer enn dere er vandt med.

Lar seg desverre ikke løse med justeringer. Problemet er at sidestøtten på setet klemmer for mye på siden av rompa og lårene. De sitter for tett og er ganske faste. (Noe som selvfølgelig er topp når du skal "kjøre aktivt", men ikke ved 1-4 timer på motorvei).
En løsning hadde vært å legge inn ei pute som løfter oss 1 cm, men det føles dust og tantete å skulle legge inn ei pute.
Hadde håpet at setet var Asia-størrelse-tipasset. Syntes egentlig det er litt rart at setene ikke passer oss, vi er ganske normale i formen og ihvertfall ikke større enn en gjennomsnittlig amerikaner.
TMY i bestilling - levering sept.

Pew

Ja, det der er nok veldig individuelt. Jeg syns setene var meget gode. Satt i det hele tatt svært godt i den og det var det som vippet meg fra usikker til sikker.

Thob

Ja, de fleste er svært godt fornøyd med setene i 3 og Y. Så finnes det selvfølgelig unntak men det vil det alltid gjøre.
Jeg tror også Berlin-setene blir akkurat like, MEN så et bilde derfra med seter og syns de så ut som om sidevangene på setene stod mer ut, altså bedre sidestøtte. For lite sidestøtte er mitt største ankepunkt mot setene. Godt mulig det bare er synsbedrag/ønsketenkning men jeg hadde ihvertfall blitt glad om det stemmer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA