Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sølvfarget knapp på rattstammen

Startet av ENTO, søndag 17. oktober 2021, klokken 01:38

« forrige - neste »

ENTO

Hva er den sølvfargede knappen på høyre side av rattstammen til ?

Jambo

#1
Vanligvis skrur man på "tenningen" ved å trykke på bremsepedalen når man setter seg inn, som man uansett må gjøre for å få sette bilen i gir. "Tenningen" går også av av seg selv når man setter på parkeringsbremsen og forlater bilen. Knappen på rattstammen gir en alternativ mulighet til å skru "tenningen" på eller av ved å trykke på den. Jeg har ikke fått ut bilen ennå og baserer meg bare på manualen, men jeg tror dette blant annet gir mulighet for passasjerer til å bruke infotainment og klimaanlegg når føreren (og bilnøkkelen) ikke er i bilen (antar knappen ikke funker om man har låst bilen).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA