Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfestebestilling

Startet av lars667, lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:09

« forrige - neste »

k1

Hehe, nei for oss som har vært med Tesla en stund er det absolutt ikke det, dessverre.
Men med TMY er det også mange nye Tesla-kunder, som ikke kan sies å være kjent med dette - og desto større skuffelse/irritasjon/frustrasjon.

ToWalkOrDrive

Jeg fikk forresten "svar" fra Deliveryno noen dager at jeg sendte mail: de kunne ikke si noe annet enn det som står på nettsiden....og så sendte de meg en link til en halvamerikansk nettside, der det ikke står noenting om leveringstid, siden den der er lagervare.

Det verste av alt er at jeg kunne egentlig bestille amerikansk hengerfeste der tilsynelatende, med norsk vin-kode. Tipper det hadde strandet lenge før jeg ville fått hengerfeste. Var forresten ute og fikk kjøpt meg en 7000 kroners LED,bar (inkl montering) til Yarisen, sånn at jeg ser veien når jeg kjører henger til hytta. Snart, my ass, Tesla. Plommebutikk. Sjarlatanere. Pakk. Pikk.
Tesla Model Y                         2021-

trykkertor

#47
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 30. november 2021, klokken 18:02


Det verste av alt er at jeg kunne egentlig bestille amerikansk hengerfeste der tilsynelatende, med norsk vin-kode. Tipper det hadde strandet lenge før jeg ville fått hengerfeste.
Bildet på USA sin innfestning TMY er firkantfeste.
Bildet på Norge sin innfestning TMY er et avrundet feste.

Vet ikke om det ville ha noe å si.

geear

Det er en på en y-gruppe på facebook som hevder at han bestilte amerikansk via jetcarrier, og har fått Tesla til å installere det. Og at kula var 50 mm.

Sitat fra: Kaptein70 på tirsdag 30. november 2021, klokken 09:40
Sitat fra: k1 på tirsdag 30. november 2021, klokken 08:22
Ved bestilling av bil står det: "Tilgjengelig for kjøp etter levering."
Jeg leser det som at så snart bilen er levert kan man kjøpe dette separat. Her må de bli bedre i kommunikasjonen dersom dette ikke er tilfelle (noe det tydeligvis ikke er).

Det blir nok tilhjengelig "en gang" etter levering. Hvis man ser tilbake til 2019 spesielt hadde Audi akkurat det samme problemet med hengerfeste til e-tron. Mange kjøpte (og betalte) for hengerfeste som ikke var montert ved levering av bil ... dette ble gjort i ettertid.

De som hadde bestillt Tesla Y med hengerfeste og fått bilen uten, har IKKE betalt for dette enda og akseptert levering uten. Så kan kan man sikkert være skuffet og vonbråten fordi det mangler ...
Vi tok levering med premisset om at hengerfeste skulle "komme snart". Dette er ikke "snart". Lenger.

Jeg fikk dette i dag:

SitatWe do not have an update on when the tow package will arrive.
Please sign up for the email notification if you want to receive an email as soon as the item is available on the web shop.

Helt useless. Selvfølgelig vet de når det kan leveres.

Radial

Hadde kjøpt den USA varianten, hadde den hatt en annen låse-løsning. Usikker på om man får 13pin kontakt med dette settet også, for de bruker jo ikke vanlig 13pins i USA.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 30. november 2021, klokken 19:02
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 30. november 2021, klokken 18:02


Det verste av alt er at jeg kunne egentlig bestille amerikansk hengerfeste der tilsynelatende, med norsk vin-kode. Tipper det hadde strandet lenge før jeg ville fått hengerfeste.
Bildet på USA sin innfestning TMY er firkantfeste.
Bildet på Norge sin innfestning TMY er et avrundet feste.

Vet ikke om det ville ha noe å si.

Jeg kjøpte et hengerfeste fra etrailer i USA (via jetcarrier.com som gir meg amerikansk leveringsadresse) til Model 3 Performance, og monterte det selv. Det var med 1 1/4" firkantfeste (burde valgt 2"). Kjøpte i tillegg en "curt" som er det mellom firkantfestet og kulen, og så kjøpte jeg kulen på 50mm fra Biltema....så kjøpte jeg stoppskiver for 400 kroner på boltebutikken, for å hindre at kulen snurret i hullet når vinden tok tak i syklene. Kjøpte og et "låsebrakett" fra Wish for å unngå at Curten vinglet inni firkanthullet..... altså masse jalla....men fungerte etter hvert strålende til sykkelstativ.

Det var et sånt firkantfeste jeg så bilde av på nettsiden. Men nå vil jeg ha et skikkelig "norsk" feste, som jeg og kan bruke lovlig til tilhengere, og med ledninger ferdig festet.

Ser forøvrig at "Sverre" på Facebook-siden som lenge fortalte om at han hadde bestilt hengerfeste fra USA tilsynelatende ikke har noen bilder av det...litt usikker på hvordan det endte.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Sikkert samme fyren jeg så, han har gjentatt i mange tråder at han har kjøpt derfra og at alt er helt kanon, men svarer ikke på spørsmål.

Noen ting kan man bestille ferdig levert, men det er ikke alt som er praktisk mulig å få til uten selv å ha krok. Hvis det ikke kommer på plass innen få uker så kommer jeg til å måtte be Tesla om lånebil med krok, for noen dager. Regner med at det går i orden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA