Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfestebestilling

Startet av lars667, lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:09

« forrige - neste »

lars667

Vet ikke om dere har fått det med dere, men nå får en valgt vin for bestilling i shoppen. Ikke bare e-postvarsel. Hører rykter om at en da får plass i køen.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Takk for tips, men merkelig måte å gjøre det på i så fall. Spørs om det bare er forberedelse til at det blir tilgjengelig for bestilling?

Bra man må velge bil, så ikke folk bestiller i lange baner på spekulasjon, for salg på Finn.

lars667

Var mulig å krysse av for gave uten vin også.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Handyman

Har vært slik i flere dager, men jeg tror ikke man kommer inn i noen kø ved å velge VIN.
Det rare er at jeg også kan velge TM3en som jeg solgte for en stund siden.
Jeg bestilte TMY delvis fordi jeg ikke fikk HF til den, og hvis det nå går an å få HF til tidlige TM3 blir det jo et paradoks. Jeg tror derimot bare det er en feil koden på nettsiden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Mye tilsier at her at de med en fysisk utlevert bil får prioritert HF, fremfor de som har bil i transit/bestilling som strengt tatt ikke trenger HF enda. Må være eneste fornuftige grunn til slikt tilvalg mot VIN.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

lars667

Har i alle fall en kompis, han henger her og fra tid til annen, som fikk beskjed fra et sc om at du havner i køen når du registrerer vin der, og at de første nok kommer før/nærmere jul. Det virker i alle fall mer lovende enn å bare legge inn epostadresse for varsling slik det har vært.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Handyman

Da er det jo litt pussig at hver gang jeg logger inn så må jeg velge på nytt. Det er ikke lagret. Når jeg så trykker på rullgardinslista så dukker TM3en jeg har solgt opp markert i blått. Jeg må så velge TMYen og trykke send.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Ser den. Skulle gjerne sett at en fikk en bekreftelse. Men skader ikke å sende inn.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

trykkertor

Sitat fra: Handyman på søndag 17. oktober 2021, klokken 11:23
Da er det jo litt pussig at hver gang jeg logger inn så må jeg velge på nytt. Det er ikke lagret. Når jeg så trykker på rullgardinslista så dukker TM3en jeg har solgt opp markert i blått. Jeg må så velge TMYen og trykke send.
Jeg får til og med opp min Model 3 som ikke kan ha hengerfeste som mulig valg. Så den menyen er nok rimelig generisk og kanskje til og med placebo(?)  :)

lars667

Tipper det er helt lettvint kodet, den bare henter VIN fra konto uten noe mer sjekk. Så sendes det kanskje bare inn på et eller annet vis, uten at det har vært kontakt med ordresystem.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

tmn

I skrivende stund er det ikke spor i kildekoden av noe som sendes inn i det hele tatt. Det skjer to ting når man trykker på "Send"-knappen:
1. den kaller en funksjon som er tom - mao. ingenting skjer
2. den lagrer valget ditt lokalt i nettleserens "Session Storage" - bare en teknisk løsning for å ta vare på data lokalt hos brukeren - og det går ikke noe nettverkstrafikk bakover igjen etter man har trykket.

Kan være en godtroende SC-ansatt, eller bare en som liker å mate på med litt placebo-følelse.

Men i den dataen som lagres viser noe som heter buildDate (i unix timestamp -format) som kan være datoen bilen ble bygd. Hmm. Hvis det stemmer ble i alle fall min Model 3 bygd 2. feb 2019, og min Model Y bygd 27. juli 2021 :D
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Handyman

Sitat fra: tmn på mandag 18. oktober 2021, klokken 17:43
I skrivende stund er det ikke spor i kildekoden av noe som sendes inn i det hele tatt. Det skjer to ting når man trykker på "Send"-knappen:
1. den kaller en funksjon som er tom - mao. ingenting skjer
2. den lagrer valget ditt lokalt i nettleserens "Session Storage" - bare en teknisk løsning for å ta vare på data lokalt hos brukeren - og det går ikke noe nettverkstrafikk bakover igjen etter man har trykket.

Kan være en godtroende SC-ansatt, eller bare en som liker å mate på med litt placebo-følelse.

Men i den dataen som lagres viser noe som heter buildDate (i unix timestamp -format) som kan være datoen bilen ble bygd. Hmm. Hvis det stemmer ble i alle fall min Model 3 bygd 2. feb 2019, og min Model Y bygd 27. juli 2021 :D
Det er veldig forenelig med følelsen jeg sitter med. Jeg tror kun siden er klargjort for aktivering når HF endelig kan bestilles. Hva slags fil lokalt finner du BuildDate i?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tmn

#12
Sitat fra: Handyman på mandag 18. oktober 2021, klokken 18:02
Det er veldig forenelig med følelsen jeg sitter med. Jeg tror kun siden er klargjort for aktivering når HF endelig kan bestilles. Hva slags fil lokalt finner du BuildDate i?

Legger ved et bilde som beskriver det bedre, men: Besøk siden med hengerfeste, også åpner du "utviklerverktøyet" (Developer Tools) i nettleseren. Kanskje enklest med Chrome eller Firefox. Finn "Storage"-tabben, og velg Session Storage, og finn fram til Tesla-siden, og bilene som er registrert på deg - her ser du også bilen du valgte i dropdownen hvis du har gjort det. Den beholdes kun for aktuelle sesjon, og ikke mer enn det :-)

Hvis du kopierer det tallet. Det er et tidsformat også kjent som Unix timestamp. Så går til "Console"-tabben som også er i utviklerverktøyet, og skriver: new Date(LIM INN TALLET HER) - så kommer datoen ut som noe leselig.

Roter man mer inni her, og leser litt kode, så ser man at ingen valg sendes tilbake til Tesla.

Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Handyman

Sitat fra: tmn på mandag 18. oktober 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Handyman på mandag 18. oktober 2021, klokken 18:02
Det er veldig forenelig med følelsen jeg sitter med. Jeg tror kun siden er klargjort for aktivering når HF endelig kan bestilles. Hva slags fil lokalt finner du BuildDate i?

Legger ved et bilde som beskriver det bedre, men: Besøk siden med hengerfeste, også åpner du "utviklerverktøyet" (Developer Tools) i nettleseren. Kanskje enklest med Chrome eller Firefox. Finn "Storage"-tabben, og velg Session Storage, og finn fram til Tesla-siden, og bilene som er registrert på deg - her ser du også bilen du valgte i dropdownen hvis du har gjort det. Den beholdes kun for aktuelle sesjon, og ikke mer enn det :-)

Hvis du kopierer det tallet. Det er et tidsformat også kjent som Unix timestamp. Så går til "Console"-tabben som også er i utviklerverktøyet, og skriver: new Date(LIM INN TALLET HER) - så kommer datoen ut som noe leselig.

Roter man mer inni her, og leser litt kode, så ser man at ingen valg sendes tilbake til Tesla.
Takk, det ser ut til å stemme bra.
Det er samme datoer som Tesla oppga til meg både for TM3 og TMY.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Kudos for innsatsen. Hva med funksjonen som liksom sender inn e-postadresse for varsling når ting er på lager? Er vel ingen som noen gang har fått varsel på en utgått vare i shopen heller.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA