Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kampanjerente på RWD - yay or nay?

Startet av bolstfu, lørdag 16. oktober 2021, klokken 15:46

« forrige - neste »

bolstfu

Såg på en Ionic 5 hos Mobile i dag. Ser veldig bra ut, med god plass i bakseter og i bagasjerom.

Hva tenker dere om tilbudet de kjører nå i oktober? De snakket om leveringstid på ca 1-2 uker. Bilene står på lager i Oslo. Slik jeg forstod det, fulgte vinterhjul med. Har to barn under 2,5 år. Så barnevogner tar plass...

0,99% rente på lagerbiler
Nå får du kampanjerente på kun 0,99 % på leveringsklare IONIQ 5 med RWD.

Gjelder både lån og leasing - til og med 31. oktober.

Renten flytende og subsidiert i 3 år. Deretter justeres den til gjeldende markedsrente.


https://mobile.no/nybil/personbil/hyundai/ioniq-5/lanseringskampanje/

hELgenen

Er det tilbud med vinterhjul cash uten leasing også?

RJK

Sitat fra: bolstfu på lørdag 16. oktober 2021, klokken 15:46
Såg på en Ionic 5 hos Mobile i dag. Ser veldig bra ut, med god plass i bakseter og i bagasjerom.

Hva tenker dere om tilbudet de kjører nå i oktober? De snakket om leveringstid på ca 1-2 uker. Bilene står på lager i Oslo. Slik jeg forstod det, fulgte vinterhjul med. Har to barn under 2,5 år. Så barnevogner tar plass...

0,99% rente på lagerbiler
Nå får du kampanjerente på kun 0,99 % på leveringsklare IONIQ 5 med RWD.

Gjelder både lån og leasing - til og med 31. oktober.

Renten flytende og subsidiert i 3 år. Deretter justeres den til gjeldende markedsrente.


https://mobile.no/nybil/personbil/hyundai/ioniq-5/lanseringskampanje/
Du får større frunk, siden en frontmotor ikke spiser av av plassen. Skal vel og gi deg litt lengre rekkevidde, som du ser i link.

Du får og lavere aks og redusert kapasitet på kroken, som egentlig er det største negative punktet, men klarer du deg med 1400 kg som denne artikkelen påstår, så er vel det akseptabelt for de fleste.

Dog, mange utleriere har tilhenger som krever 1200 kg eller 1500 kg, så da blir det i realiteten 1200 kg på utleiehenger om du har B og ikke B96 eller BE. Dog, med bare E, så blir det likevel 1405 kg når bilen har egenvekt (før ekstrautstyr++) 1405 kg, Så i praksis, ingen forskjell før man oppgraderer førerkortet.

Ergo står det igjen på om du kjører mye der du føler 4WD hadde vært veldig kjærkomment. For min del ser det ikke ut som mye grunn for å gå for 4WD, men prisen er i utgangspunktet bare 30 K lavere. Det kan være grunn nok for likevel å gå "all in".

Dog, siden du nevner kampanje, så snakker du vel om leasingtilbudet på ca 3 K, med startleie på 72 K. Selv har jeg liten sans for leasing, så jeg skal spare deg for mere kommentarer på det.

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ-5_Teknisk_23-08-21pdf
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

e-h

Jeg har ikke mye peiling på leasing siden vi ikke har hatt det selv, men det er ikke mange tilbud på elbiler jeg har sett hvor man ender med å betale mindre enn halv pris etter de tre årene. Så slik sett antar jeg at prisen sett mot andre leasing-tilbud er konkurransedyktig.

bolstfu

Sitat fra: hELgenen på lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:19
Er det tilbud med vinterhjul cash uten leasing også?

Ja, det er både ved kjøp/lån og leasing. Varer ut oktober.

bolstfu

Sitat fra: RJK på søndag 17. oktober 2021, klokken 00:07
Sitat fra: bolstfu på lørdag 16. oktober 2021, klokken 15:46
Såg på en Ionic 5 hos Mobile i dag. Ser veldig bra ut, med god plass i bakseter og i bagasjerom.

Hva tenker dere om tilbudet de kjører nå i oktober? De snakket om leveringstid på ca 1-2 uker. Bilene står på lager i Oslo. Slik jeg forstod det, fulgte vinterhjul med. Har to barn under 2,5 år. Så barnevogner tar plass...

0,99% rente på lagerbiler
Nå får du kampanjerente på kun 0,99 % på leveringsklare IONIQ 5 med RWD.

Gjelder både lån og leasing - til og med 31. oktober.

Renten flytende og subsidiert i 3 år. Deretter justeres den til gjeldende markedsrente.


https://mobile.no/nybil/personbil/hyundai/ioniq-5/lanseringskampanje/
Du får større frunk, siden en frontmotor ikke spiser av av plassen. Skal vel og gi deg litt lengre rekkevidde, som du ser i link.

Du får og lavere aks og redusert kapasitet på kroken, som egentlig er det største negative punktet, men klarer du deg med 1400 kg som denne artikkelen påstår, så er vel det akseptabelt for de fleste.

Dog, mange utleriere har tilhenger som krever 1200 kg eller 1500 kg, så da blir det i realiteten 1200 kg på utleiehenger om du har B og ikke B96 eller BE. Dog, med bare E, så blir det likevel 1405 kg når bilen har egenvekt (før ekstrautstyr++) 1405 kg, Så i praksis, ingen forskjell før man oppgraderer førerkortet.

Ergo står det igjen på om du kjører mye der du føler 4WD hadde vært veldig kjærkomment. For min del ser det ikke ut som mye grunn for å gå for 4WD, men prisen er i utgangspunktet bare 30 K lavere. Det kan være grunn nok for likevel å gå "all in".

Dog, siden du nevner kampanje, så snakker du vel om leasingtilbudet på ca 3 K, med startleie på 72 K. Selv har jeg liten sans for leasing, så jeg skal spare deg for mere kommentarer på det.

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ-5_Teknisk_23-08-21pdf

Takk for informativt svar!
Kampanjerenten gjelder både kjøp/lån og leasing. Samarbeid med Nordea/Santander.

scoot

RWD er også godkjent for 1600kg på kroken :-)
2009 Revai

RJK

Sitat fra: scoot på søndag 17. oktober 2021, klokken 14:07
RWD er også godkjent for 1600kg på kroken :-)
Ikke i følge den linken til spesifikasjoner som jeg la ved over, som er på Hyundais hjemmesider. Så her trenger vi mer kjøtt på beina (dokumentasjon i form av lenke eller skjermbilde), før ihvertfall jeg er med på at de kanskje har lagt ut feil info på sine egne hjemmesider.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

zyp

Sitat fra: RJK på søndag 17. oktober 2021, klokken 22:58Så her trenger vi mer kjøtt på beina (dokumentasjon i form av lenke eller skjermbilde), før ihvertfall jeg er med på at de kanskje har lagt ut feil info på sine egne hjemmesider.

Her er det bilen min er registrert med:


scoot

Sitat fra: RJK på søndag 17. oktober 2021, klokken 22:58
Sitat fra: scoot på søndag 17. oktober 2021, klokken 14:07
RWD er også godkjent for 1600kg på kroken :-)
Ikke i følge den linken til spesifikasjoner som jeg la ved over, som er på Hyundais hjemmesider. Så her trenger vi mer kjøtt på beina (dokumentasjon i form av lenke eller skjermbilde), før ihvertfall jeg er med på at de kanskje har lagt ut feil info på sine egne hjemmesider.
Sikker på ikke den oversikten er gammel? Jeg vet det var usikkerhet rundt dette rundt lansering, men er en stund siden det ble spikret 1600kg typegodkjenning selv med RWD LR. Nå fikk vi jo også bekreftet det med en ferdig regga bil. Vi får 2stk RWD denne uken, og vi er blitt forsikret om at det er 1600kg som gjelder. ( firmabiler, så er kjekt og kunne hekte på så mye som mulig ).
2009 Revai

arthur

Rente på 0,99% nominell eller effektivrente? Etableringsgebyr og termingebyr, eller ikke? Jeg undres på om det ikke mangler litt informasjon i denne annonsen og at de kanskje ikke helt har fulgt retningslinjene som myndighetene har bestemt, eller?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Sitat fra: scoot på mandag 18. oktober 2021, klokken 12:42
Sitat fra: RJK på søndag 17. oktober 2021, klokken 22:58
Sitat fra: scoot på søndag 17. oktober 2021, klokken 14:07
RWD er også godkjent for 1600kg på kroken :-)
Ikke i følge den linken til spesifikasjoner som jeg la ved over, som er på Hyundais hjemmesider. Så her trenger vi mer kjøtt på beina (dokumentasjon i form av lenke eller skjermbilde), før ihvertfall jeg er med på at de kanskje har lagt ut feil info på sine egne hjemmesider.
Sikker på ikke den oversikten er gammel? Jeg vet det var usikkerhet rundt dette rundt lansering, men er en stund siden det ble spikret 1600kg typegodkjenning selv med RWD LR. Nå fikk vi jo også bekreftet det med en ferdig regga bil. Vi får 2stk RWD denne uken, og vi er blitt forsikret om at det er 1600kg som gjelder. ( firmabiler, så er kjekt og kunne hekte på så mye som mulig ).
Dette er link jeg fant på Hyundai sine hjemmesider rett før jeg postet linken. Men ser det nå er bekreftet på brukers bil med en motor, og det er jo definitivt god nok dokumentasjon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: zyp på mandag 18. oktober 2021, klokken 11:18
Sitat fra: RJK på søndag 17. oktober 2021, klokken 22:58Så her trenger vi mer kjøtt på beina (dokumentasjon i form av lenke eller skjermbilde), før ihvertfall jeg er med på at de kanskje har lagt ut feil info på sine egne hjemmesider.

Her er det bilen min er registrert med:

SNIP
Det er mer en god nok dokumentasjon for min del, så takker. Da har altså Hyundai feil info på egne hjemmesider.  :o
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BubbaJoFet

Leasingtilbudet på 180k på tre år er en av de beste EV leasingavtalene der ute. 36000 km totalt kjørelengde.
Leaseplan har en avtale på id4 Gtx til rundt 220k på 3 år med 45000 km. Så kan en leve uten 4x4 og klarer seg med 36000 km, sparer man 40 000 og får bil i 2021,da dette er lagerbiler.

Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe en rwd ioniq5 om jeg ikke hadde 4-5 års perspektiv. Når rwd støver ned på lager og AWD har 6 mndr levering sier det litt om bruktmarked om noen år.

Forstmann

Med vanlig førekort er maks vogntogvekt 3500kg. Med tillatt totalvekt på bil på 2430kg vil det si maks henger på 1070kg. Det er mer enn du kan trekke med vanlig førerkort på awd.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA