Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mercedes WIFI-sone på bruktimportert bil

Startet av Mastiff, fredag 15. oktober 2021, klokken 11:06

« forrige - neste »

Mastiff

Jeg prøvde å logge meg på sonen, som jeg trodde var gratis de første tre årene, men det var den visst ikke... Jeg kom til et engelsk mobilselskap (lurer på om det var Vodaphone), der jeg kunne bestille abonnement. Men jeg antar at det er dyrere enn å ta et abonnement her. Er det egentlig noe å hente på det i det hele tatt, eller er det like greit bare å bruke mobilens nett?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Toalmar

På norske biler følger det med 1gb med gratis data. for å få dette må du aktivere det hos Telia via bilen side på nett. Etter dette kan du kjøpe 200gb mener jeg for ca kr 1000,- 
Er bilen en importbil kan det hende du må henvende deg til f.eks Vodaphone, uansett så finner du info om dette via nettsiden inne på Mercedes Me kontoen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mastiff

Aha, takk. Jeg bruker vanligvis veldig lite data, så da tror jeg at jeg bare dropper det. Jeg strømmer ikke noe, jeg kjører alt fra høykvalitets lossless og MP3-filer på USB. Jeg tenkte egentlig bare på i et par uker, til jeg får aktivert DAB-en, men jeg har jo musikk å høre imens.  :D
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Toalmar

Jeg aktiverte min GB etter å hatt bilen i åtte måneder, den ble borte på kort tid. Har heller ikke brukt for dette i bilen så har ikke kjøpt noe pakke fra Telia
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Dette er helt bortkastet. Opplevde dårligere hastighet og stabilitet på dette enn på å bruke telefonen på 4G / 5G direkte. Kjøpte den største pakken ved mottak av bilen for å bruke Tidal i MBUX, men gikk raskt over til å bruke CarPlay mot telefonen i stedet for.

Mastiff

Takk, da blåser jeg i det. Jeg har nå skrudd av tilgangspunktet, så ikke mobilen skal mase og prøve og koble seg til.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA