Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Founders edition

Startet av fuggalp, torsdag 14. oktober 2021, klokken 17:10

« forrige - neste »

fuggalp

Noen som har hørt noe fra selgeren sine angående founders edition med 4x4 som kommer til Norge. Min selger sa at endel av disse founders edition var oppgradert til 80x

SolEL

Sa han noe om pris og hvor mange kommer til Norge??

fuggalp

Han visste lite annet enn at det kom noen

Vurderer en elbil

Det har kommet noen hundre til Norge.

Forhandleren hos meg viste meg to stk i Artic Silver. Begge 80x.

Kul bil.
Fossilbil

EV_and_ICE

Forstod de fleste var 80X. Så en artic silver founders edition i Haugesund. Bilen ble solgt internt hos møller pga. mer rettferdig i forhold til å velge en blandet alle kundene. Er vell litt ulik praksis fra forhandler til forhandler.
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

fuggalp

Sitat fra: Espen med nylig bestilt Enyaq på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:22
Det har kommet noen hundre til Norge.

Forhandleren hos meg viste meg to stk i Artic Silver. Begge 80x.

Kul bil.

La du merke til om begge bilene hadde svart suite interiør eller om de hadde eco suite?

Vurderer en elbil

Sitat fra: fuggalp på søndag 31. oktober 2021, klokken 20:03svart suite interiør eller om de hadde eco suite?
Begge hadde sort interiør som Sportline, og sort innertak, men ikke Sportsseter. Men altså samme stoff. Og (lyse) brune kontrastsømmer.
Fossilbil

y36

Hadde selv bestilt 80x som taxi, selvfølgelig med noe rabatt hær og der, men grunnet anbud så har man ikke så lenge man kan vente(Bestilt i sept 2020). Så har nå fått tilbud og egentlig takket ja til en 80x FE som de hadde i bestilling, blir svart med eco interiør og prisen var ca 640k med nesten alt utstyr, manglet vel DCC. Fikk besked i dag 11.11 at bilen var ferdig produsert, så da blir det nok bil til jul.

fuggalp

Sitat fra: y36 på torsdag 11. november 2021, klokken 17:20
Hadde selv bestilt 80x som taxi, selvfølgelig med noe rabatt hær og der, men grunnet anbud så har man ikke så lenge man kan vente(Bestilt i sept 2020). Så har nå fått tilbud og egentlig takket ja til en 80x FE som de hadde i bestilling, blir svart med eco interiør og prisen var ca 640k med nesten alt utstyr, manglet vel DCC. Fikk besked i dag 11.11 at bilen var ferdig produsert, så da blir det nok bil til jul.

Ferdigprodusert i påvente på chiper eller helt klar?

y36

Sitat fra: fuggalp på fredag 12. november 2021, klokken 12:26
Sitat fra: y36 på torsdag 11. november 2021, klokken 17:20
Hadde selv bestilt 80x som taxi, selvfølgelig med noe rabatt hær og der, men grunnet anbud så har man ikke så lenge man kan vente(Bestilt i sept 2020). Så har nå fått tilbud og egentlig takket ja til en 80x FE som de hadde i bestilling, blir svart med eco interiør og prisen var ca 640k med nesten alt utstyr, manglet vel DCC. Fikk besked i dag 11.11 at bilen var ferdig produsert, så da blir det nok bil til jul.

Ferdigprodusert i påvente på chiper eller helt klar?

Ut ifra selger så er den ferdig, så forventet til Finnmark om ca 1 mnd

Founders Edition

Jeg bestilte en 80X for snart 2 år siden, men grunnet chip mangel er den blitt utsatt flere ganger så nå fikk jeg tilbud om en Founders Edition og skal hente den hos forhandler i neste uke. Blir nok bra, fullastet med standard utstyr inkl sports understell og alt hva fabrikken kan levere og det er jo litt kjekt å ha en av kun 1895 biler laget i hele verden (årstallet Skoda ble grunnlagt). Alle av denne modellen er med størst batteri og X drive :D

batterimannen

Sitat fra: Founders Edition på torsdag 18. november 2021, klokken 13:03
Jeg bestilte en 80X for snart 2 år siden, men grunnet chip mangel er den blitt utsatt flere ganger så nå fikk jeg tilbud om en Founders Edition og skal hente den hos forhandler i neste uke. Blir nok bra, fullastet med standard utstyr inkl sports understell og alt hva fabrikken kan levere og det er jo litt kjekt å ha en av kun 1895 biler laget i hele verden (årstallet Skoda ble grunnlagt). Alle av denne modellen er med størst batteri og X drive :D

Er det ca 650 k man må betale, eller får du den til prisen av bilen du ikke fikk?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

jorgen2k

Sitat fra: Founders Edition på torsdag 18. november 2021, klokken 13:03
Jeg bestilte en 80X for snart 2 år siden, men grunnet chip mangel er den blitt utsatt flere ganger så nå fikk jeg tilbud om en Founders Edition og skal hente den hos forhandler i neste uke. Blir nok bra, fullastet med standard utstyr inkl sports understell og alt hva fabrikken kan levere og det er jo litt kjekt å ha en av kun 1895 biler laget i hele verden (årstallet Skoda ble grunnlagt). Alle av denne modellen er med størst batteri og X drive :D

Hvordan klarte du å bestille en enyaq for 2 år siden? De åpnet for bestilling sept 2020.
Og fe kommer vel uten dcc?


Founders Edition

 #its not what you know is who you know# og Founders Edition har alt utstyr som kan leveres av Skoda og kun laget 1895 stk i hele verden så det blir ikke mange av de på veien i Norge :-)

Bigdrago

Sitat fra: Founders Edition på tirsdag 23. november 2021, klokken 09:25
#its not what you know is who you know# og Founders Edition har alt utstyr som kan leveres av Skoda og kun laget 1895 stk i hele verden så det blir ikke mange av de på veien i Norge :-)

Synd den kun leveres i sort:/
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA