Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knakelyd fra panoramataket

Startet av SveinJ, onsdag 13. oktober 2021, klokken 18:54

« forrige - neste »

SveinJ

Bra det finnes en løsning på ugreia. Min bil skal inn om 2 uker, bl.a. Dette problemet skal løses.
Verre blir det nok å finne ut hvorfor bilen durer og vibrerer som en gammel diesel.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

hELgenen

Hmmm....durer og vibrerer.
Det skal starte opp en vifte som durer iblant,men dette med vibrasjoner høres feil ut,så dette må du ta opp med forhandler.

SveinJ

Å ja, helt siden april har jeg påpekt det! Etter av problemene var feil hjulstilling ogslitasje på innsiden av dekkene = punktering/ slitt gjennom corden. Så er det ulike opplevelser underveis med konstant vibrasjon i rattet (ikke hjulubalanse). Så vi får se, greit er det ikke.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

daktari

Varmepumpa kanskje? Men hvis det rister i rattet er det vel noe med hjul/hjullager osv. Har du fått sjekket hjulstilling?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SveinJ

Sitat fra: daktari på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 21:49
Varmepumpa kanskje? Men hvis det rister i rattet er det vel noe med hjul/hjullager osv. Har du fått sjekket hjulstilling?

Varmepumpa er det sikkert, siden det vibrerer i rattet når bilen står stille og jeg hører det "durer" foran.
4-hjuls kontroll er foretatt etter 20 000km! Da viste det seg at camber var feil på alle 4 hjul. Om hjullager har gått føyka, gjenstår å finne ut av når verkstedet skal ha bilen ei uke.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

hELgenen

Har fått min GTX og også her er det noen stygge knirkelyder fra plastikk oppe under glasstaket foran på førersiden.
Det er bare å ta med fingrene der oppe så hører man lyden av plast mot plast event. plast mot glass - jeg vet ikke, men jeg liker ikke den lyden. Den kommer selvfølgelig ikke på fin vei - men over skarpe dumper og dårlig vei kan man høre dette.  Virker som alt blir borte bare man presser litt på et bestemt punkt - så dette burde være overkommelig å rette på og latterlig enkelt under selve montasjen hadde man bare tatt høyde for det. Vil ikke kline noe olje eller annet flytende der da denne gardinen som man kan trekke frem under panoramavinduet vil bli tilgriset. Har tatt det opp med forhandler - så får vi høre hva som kan gjøres.

SveinJ

Sitat fra: daktari på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 08:27
Det er hvertfall bra det finnes en bulletin på dette, så blir spørsmålet hvor ofte man må inn igjen. Takk til hELgenen som bladde frem 2063190/1

Bilen har vært inne og verkstedet har smurt opp de 8 punktene. Men det er fortsatt knirkelyder, ikke så intenst som tidligere, men langt fra lydløst.
Har meldt dette tilbake og venter på respons.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA