Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor står ikke modellnavnet bak på bilen?

Startet av Fleur, tirsdag 12. oktober 2021, klokken 22:15

« forrige - neste »

Fleur

Har lagt merke til at på Tesla s og x står modellnavnet bakpå, men ikke på Y? Står bare "dual motor" bak. Hvorfor står det ikke modellnavnet?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


sjokomelk

Det er fordi Tesla velger å merke bilene sine sånn.
Model 3/Y merkes ikke med modellnavn, og har aldri gjort det. Kun hvilken variant.

Dual Motor betyr at bilen er en Long Range med firhjulstrekk. Dual Motor med rød strek under betyr at det er en Performance.
Ingen tekst betyr Standard Range.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

tmn

Bilen i seg selv forteller vel godt hvilken modell den er :-X

Ev. forvandle den til en Honda Civic som denne Model 3-en, eller Hondaen, hmm :D
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

geear

#3
Er bare å være glad til, fonten på modellnavnet på S og X er ikke fin! Fjerna all skrifta bakpå nesten med en gang (på Model X). Hadde tatt Y-en uten dual motor-emblemet også om jeg kunne velge.  :P

tmn

Sitat fra: geear på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 23:01
Er bare å være glad til, fonten på modellnavnet på S og X er ikke fin! Fjerna all skrifta bakpå nesten med en gang. Hadde tatt Y-en uten dual motor-emblemet også om jeg kunne velge.  :P

Jeg ga varmepistolen noen sekunder over dual motor -emblemet og tok det av først som sist jeg :D
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Amatøren

Enklere å polere bilen når det ikke er modellbenevnelse på den.

Hvit polish kan være litt ekstra jobb å fjerne fra bokstavene.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Kartelaven

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 22:21
Det er fordi Tesla velger å merke bilene sine sånn.
Model 3/Y merkes ikke med modellnavn, og har aldri gjort det. Kun hvilken variant.

Dual Motor betyr at bilen er en Long Range med firhjulstrekk. Dual Motor med rød strek under betyr at det er en Performance.
Ingen tekst betyr Standard Range.

Ingen tekst på model 3 kan også betyr Long range RWD.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Autowinder

#10
Samme serif-fonten fra Ali tydeligvis og fint når den løsner i første maskinvask og setter seg fast i børstene og «polerer» ei stripe over bilen 😂
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geear

Emblem fra eller til i børstevask betyr vel neppe noe, bilen blir ødelagt av sand i børstene uansett...

Autowinder

Bakgårdsfabrikkene i Kina bruker nok ikke samme limet som spec'en til Tesla. Jeg håndvasker bilen sålenge det ikke er minusgrader, men det er ikke liv om å gjøre å unngå en vaskehall med slike klutbørster når det er det.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Vaduz

Så en kar her som hadde klistret på «P3D» i sølv med rød P på sin M3, relativt vulgært, men hver sin smak!

thebadger

Tenk at dette ble en tråd.
Kommentarfeltet på VG.no har mye å lære

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA