Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

reparere og selge eller bare selge min model s

Startet av kjølholdt, tirsdag 12. oktober 2021, klokken 08:29

« forrige - neste »

kjølholdt

Har en 2013 model s med 185 tusen på telleren. Bilen skal selges. Men før jeg har rukket det måtte jeg bytte ptc heater og sikringer . Videere kan det virke som at on board laderen kanskje må byttes . Det  er 25-30 tusen hos tesla . Hos høggern ca 6000. Jeg begynner å bli lei. Ta rep kostnader og selge eller legge den ut til nedsatt pris 175 tusen og se om noen er interessert,(ps må også byttes en caster arm sier de.) Hva sier dere ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

petersv

Du har vel svaret selv, men helt klart vanskelig å selge en bil som ikke er i stand på overtakelsestidspunktet. Du får helt sikkert utført arbeidet rimeligere hos et annet verksted enn hos Tesla. Billigste er jo å fike (selv om du kan) og beholde bilen.

kjølholdt

Skrur ikke sjøl men lar nok ev service ta jobben.Lenge siden Tesla skrudde på min bil .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

JorEl

#3
Fin tråd for oss andre som nærmer seg 5år, og som heller ikke skrur selv.
Har lyst å beholde bilen, men har samtidig lyst på en ny Tesla ::) Så planen er vel egentlig salg når salgsprisen er som høyest og TeslaBerlin har fått opp farten. Håper jeg timer rett :)
I mellomtiden så får jeg håpe TM3 og Y blir sexy i min kone`s øyne..Vi liker begge eksteriør men interiøret blir litt sparsommelig..
En god renteavtale kan bli løsningen, der Tesla hadde gitt oss en god innbytteavtale..mange planeter som må stå i fordelaktige pososjoner :P
I mens lærer jeg av tråder som dette, spesielt om dere oppgir hva "vanlige verksteder" gjør bedre og/eller billigere enn Tesla :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Solgte min S85D med litt ullent soltak for litt over én måned siden. Antok det måtte smøres opp og viste til kostnader for oppsmøring, og informerte kjøper om dette. Det gikk jo greit og han overtok bilen på det premisset, men kjøper har i ettertid ringt flere ganger og sagt at soltak ikke fungerer og "truet" med å sende regning til meg for reparasjon. Selvsagt avvist blankt.

Uansett viktig å få alt du vet (og ikke vet) ned på kontrakt når bilen selges, og gjerne med en tilstandsrapport fra f.eks NAF på kjøpet. NAF påpekte ikke noe på soltaket hos meg forøvrig, så kan være greit å ta en egen sjekk om at alt fungerer også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Derfor jeg skyr bruktbilkjøp/salg som pesten, med mindre bilen er under ett år gammel. Innbytte er noen verdt ansvarsfraskrivelsen, og noen ganger også underprisen.

Klykken

Innbytteprisen jeg fikk hos Tesla var 205.000kr for en 2015 Model S85D med 90.000km på telleren. Prisene på finn varierte mellom 320-400k og hos Tesla lå det ut tilsvarende biler til over 350k. Uaktuelt å gi bort bilen min til Tesla, ass...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Tesla var ikke den jeg ville vurdert innbytte hos nei. Det er mange oppkjøpere som vil ha bilen din.

Klykken

De ville også ha den til under 300k. Og formidlere kunne "selge bilen for meg mot provisjon (15-30k)" men de tar uansett ikke noe ansvar, og alt av krav vil bli rettet mot meg som tidligere eier.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amatøren

Sitat fra: petersv på torsdag 14. oktober 2021, klokken 11:59Det er mange oppkjøpere som vil ha bilen din.
Bare pass på at det er oppkjøper og ikke fordekt kommisjonssalg.

Ved kommisjonssalg så får man plutselig 5 års ansvar for bilen etter salget! Ikke 2 år som privat salg.

Var nylig en sak på TV2 Hjelper deg om det.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA