Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil denne Qi-laderen passe i en EQC?

Startet av Mastiff, mandag 11. oktober 2021, klokken 21:28

« forrige - neste »

Mastiff

For meg ser det ut som om GLC fram til 2021 er kliss lik, så jeg tror det vil funke. Men for sikkerhets skyld, er det noen her som har en kvalifisert mening om denne vil passe:

https://www.carqiwireless.com/collections/for-mercedes-benz/products/wireless-charging-for-mercedes-benz-c-class-glc-2015-2019-carqi

Det står:

SitatCar Accessory for:
All Mercedes-Benz C-Class Produced from 2015 to 2021
All Mercedes Benz GLC-Class Produced from 2016 to 2021

Og bildet ser veldig likt ut:

Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Er du sikker på at bilen ikke har dette allerede? Demobilen jeg kjørte var en 1886 og hadde dette mener jeg.

Prøvd å søke litt på nett etter detaljer på 1886, men finner lite. Er en dansk side her som nevner dette som inkludert utstyr:


https://1001biler.dk/vis-leasing-tilbud/330395420/brugt-mercedes-benz-eqc-elektrisk-automatgear-408hk-fra-2019.html

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

boppus

Sitat fra: jevel på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 17:44
Er du sikker på at bilen ikke har dette allerede?

Min har det; tipper det er standard.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel

#4
Nei, ikke standard. Måtte bestille til og ser sånn ut i lista:


  • Smartphone Integrasjonspakke
  • Apple CarPlay
  • Android Auto
  • Trådløs lading av mobiltelefon

Men tror nesten det er med på 1886.

boppus

Sitat fra: jevel på onsdag 13. oktober 2021, klokken 10:12
Nei, ikke standard.

OK, ved nærmere ettertanke bestilte jeg jo alt, bortsett fra askebeger.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel


Mastiff

Jeg trodde også at alle 1886 var like, men det viser seg at de ikke er det, det er små forskjeller. Min mangler HUD (som irriterer meg litt), keyless entry (som også irriterer meg litt, men den har iallfall keyless go), soltak (som irriterer fruen, men ikke meg) og den smartmobilintegrasjonen. Der er det egentlig bare ladeplata jeg gjerne skulle hatt, Android Auto og Google Maps er unødvendig med den gode navigasjonen bilen har.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Så rart. Høres jo helt koko ut å fjerne keyless entry i 2019/2020?! Sikker på at det ikke bare er avslått?

Om du har VIN på bilen så kan du bruke en VIN dekoder for å være 100 %

boppus

Sitat fra: Mastiff på onsdag 13. oktober 2021, klokken 22:32
Der er det egentlig bare ladeplata jeg gjerne skulle hatt, Android Auto og Google Maps er unødvendig med den gode navigasjonen bilen har.

Den ladeplata er jo ikke veldig tilgjengelig der nede. Jeg forsøkte å bruke den en stund, men det betinger jo at det ikke ligger andre ting der. Og det gjør det fort. Og da havner det raskt mellom ladeplata og mobilen, som da ikke lader. Da likte jeg løsningen i Model Y mye bedre.

Og hadde ikke bilen kunne kjøre Android Auto ville jeg ikke kjøpt den. Den innebygde navigasjonen (Here?) er svakt irriterende og brukes kun sporadisk på ekstra lange turer, fordi den viser og foreslår ladestasjoner. Databasen i kartverket er dog svært (enormt) mangelfullt, både hva gjelder gatenavn og firmaer. Jeg kjører ofte til vårt datterselskap i Sverige, og det er bare å søke opp firmanavnet i Android Auto. Bilens kartverk aner ikke hvor det er. Eller sportshallen til ungene, veterinæren, etc.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Toalmar

Sitat fra: Mastiff på onsdag 13. oktober 2021, klokken 22:32
Jeg trodde også at alle 1886 var like, men det viser seg at de ikke er det, det er små forskjeller. Min mangler HUD (som irriterer meg litt), keyless entry (som også irriterer meg litt, men den har iallfall keyless go), soltak (som irriterer fruen, men ikke meg) og den smartmobilintegrasjonen. Der er det egentlig bare ladeplata jeg gjerne skulle hatt, Android Auto og Google Maps er unødvendig med den gode navigasjonen bilen har.
Fikk du ikke utstyrslisten eller oppsett på utstyr før du signerte kontrakten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Jeg bestilte ikke trådløs lading av mobil når jeg kjøpte min. Fikk da utgaven hvor det er sigarettenner uttak i konsol og mindre rom der landeplate vanligvis er. Har printet en ladeplateholder på 3D printeren, lagt inn en ladeplate fra IKEA, kjøpt en kort kabel for denne på nett funker helt gull.
Blir litt som den Mastiff viser til i tidligere i tråden. Svært enkelt å legge inn telefon og hente den opp igjen da den ligger skrått innover, i steden for i bunn


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mastiff

#12
Boppus, jeg ser at den faktisk har det, det må bare aktiveres. Tenker jeg gjør det samtidig som jeg får aktivert DAB-en. Og jeg er helt uenig i navigasjonen i bilen, jeg kjørte fra Mandal til Bergen i går og har rotet masse rundt i Bergen (med alt veiarbeidet som foregår der er den verre å finne fram i for tiden enn San Francisco, og det sier ikke lite!) nesten uten problemer. Det eneste var at jeg kjørte feil i et kryss fordi jeg ventet en "pop-up" på skjermen, jeg la ikke merke til at det står navnet på gata der jeg skal ta av i et felt øverst i vinduet. Og firmanavn? Det søker man opp på Google, kopierer adressen, legger den inn i Mercedes-appen og sender den til bilen, som jeg alltid har gjort med Volvoen jeg hadde før. Orker ikke å skrive inn adresser på bilskjermen, og det var en stor vits å skulle lese inn norske adresser i engelsk "Hey Mercedes", iallfall med min dialekt... Jeg fikk bare forslag i i Tyskland og England.

Toalmar, Jeg fikk lista, men leste ikke godt nok igjennom den. Så det er min egen feil, jeg hadde lest i en test fra England at alle 1886 var like.

Også Toalmar, Den løsningen var jo genial! Den hindrer vel ikke bruken av koppholderen heller? Ville det være mulig å få kjøpt en sånn plate hos deg? Det er akkurat noe sånt jeg trenger, og jeg har liggende en ekstra IKEA-ladeplate (du mener de runde med et pluss på toppen, ikke sant?) som jeg ikke har felt ned i et av skrivebordene mine. Send meg PM i så fall.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Grosor

Litt OT, men kan sende adressen rett til bilen fra google maps via "del" funksjonen. Slipper å kopiere og åpne meme.

Mastiff

Grosor, det har du pinadø rett i, takk! Jeg måtte bare litt inn i del-menyen til Google Maps, så dukket stjerna opp.  :+1:
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA