Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde..

Startet av O, mandag 11. oktober 2021, klokken 08:39

« forrige - neste »

O

Noen flere som merker betydelig økt forbruk på PS2 nå som kvikksølvet kryper nedover igjen? Er vi der vi var i fjor høst/vinter når det gjelder forbruk på PS2? Eller er den hakket bedre med software oppdateringer? Selv er jeg litt usikker.

Og når jeg er inne på temaet, hva skjedde med NAF og deres sak der "NAF går nå ut og krever saftige prisavslag for kunder som har kjøpt elbilsuksessen Polestar 2. De mener rekkevidden ikke er som markedsført." ?
https://motor.no/aktuelt/naf-krever-70000-kroner-i-prisavslag-til-polestar-kunder/198705

Noen som vet noe om NAF sine advokater nådde frem med sine krav vedrørende PS2 rekkevidde?

Polestar-eier

Jeg opplever økt forbruk, men ikke så ille som det var pre oppdatering i fjor. Økningen er vel ganske naturlig pga. temperaturen.

I sommer lå jeg mellom 14 og 19 kWt/100. Nå, med temperatur mellom -3 og +10 grader, ligger forbruket på 22 til 23 kWt/100. Dette med både rattvarme og setevarme påskrudd, 19" long range dual.

Hvilke tall har du?

rowu98ab

Har forstått at den nye Eco Mode-knappen skal gi noen ekstra kilometer, på bekostning av mindre guffe på luftkondisjoneringen.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

arb2040

Kan legge til at etter at P1.7 ble installert gjorde jeg en en ørliten test av ECO-mode og ble forundret over hvor mye øyeblikks-forbruket ble redusert (som vist i den samme appen). 
Turen var for kort til å sjekke om oppvarmingen ble redusert merkbart, så det må vi vente med.

ReneM

Jeg har erfaring med ECO-modus. Testet den i dag (bilen oppdaterte seg i går). Siste 2 uker har forbruk på vei til jobb vært ca. 25kWh/100km. I dag med eco-modus, uten forvarming var forbruket 20,8kWh/100km. Altså 16% mindre forbruk. Det må også sies at det regnte kraftig og temperatur var 4 grader (som er lavere enn de andre dager).

Jeg er meget fornøyd! Momentanforbruk på 150kWh/100km ved kaldt start var også vekke. Turen brukte 7% batteri vs. 9% vanlig! Eneste ulempe var at det var litt mer dugg på siderutene. Bilen var litt kaldere enn vanlig (jeg har den alltid på 20 grader) men helt overkommelig med setevarme og rattvarme.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

hELgenen

Høres jo fantastisk ut dette. Denne bilen har jo hatt et halvfrynsete rykte pga høyt forbruk.Nei nå frister denne bilen mye må jeg si.

Trond.m

Helt fantasisk synes jeg ikke dette høre ut hvis «prisen» man betaler er at varmeaplarat som fungerer dårligere med dugg på sideruter som resultat 😯

hELgenen

Du kan visstnok skru dette av og på som du selv ønsker. Så dukker dugg opp på sidevinduene forstår jeg at man bare trykker vekk eco valget.

Videre er forvarming av batteriet implementert.

Det er ingen revolusjon,men får man ned forbruket 2% som følge av en software oppdatering så er det jo bra.

ReneM

Sitat fra: Trond.m på søndag 24. oktober 2021, klokken 07:20
Helt fantasisk synes jeg ikke dette høre ut hvis «prisen» man betaler er at varmeaplarat som fungerer dårligere med dugg på sideruter som resultat 😯

Jeg er enig med det at dugg på ruten er uønsket. Men som jeg skrev regnte det kraftig. Jeg satt meg vått inn i bilen, så litt dugg hadde det vært uansett klima innstilling.

Jeg har kjørt litt mer med funksjonen og i tørt vær fungerer den for meg upåklagelig.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

eSaab


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA