Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon i Europa

Startet av E-Trond, tirsdag 19. oktober 2021, klokken 11:14

« forrige - neste »

E-Trond

Han sier at dersom salgstallene fortsetter å utvikle seg som de har gjort til nå, tror han at Polestar vil kunne etablere produksjon i Europa, gjennom Volvos fabrikker her.

https://www.tu.no/artikler/polestar-onsker-a-ta-produksjonen-til-europa/514063

På spørsmål om hvor han tror Polestar er om fem år, sier Ingenlath at de da bil ha fire til fem modeller i utvalget, og at de konkurrerer med Porsche om å lage de beste elektriske sportsbilene.  :+1:
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

sjokomelk

Det er jo interessant hva som skjer nå etter at Volvo kjøper seg selv ut av Geely.
Polestar er eid 50/50 av Volvo og Geely, så det blir spennende å se om de kjøper ut Polestar fra kineserne også.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Tesla88

Kan du dokumentere den påstanden? Det jeg har kommet fram til, er at Volvo er og forblir eid av Kina.

https://www.tu.no/artikler/volvo-og-geely-avlyser-sammenslaing/507266
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volvo-cars-buy-parent-geely-holdings-stake-china-jvs-2021-07-21/
https://techcrunch.com/2021/10/04/geelys-volvo-cars-will-file-for-initial-public-offering-on-stockholms-nasdaq/

SitatVolvo Cars CEO Hakan Samuelsson said in June the company was making progress towards a possible IPO later in 2021, and that while it would continue to share platforms and components with Geely, they would do so at "an arm's length distance," consistent with the way independent companies do business.
SitatWhile Geely will sell a certain number of its shares, according to a press release, Volvo said the Chinese company will remain its largest shareholder following the deal; its Swedish institutional shareholders, Folksam and AMF, will also remain. In a statement, the Swedish automaker added that its relationship with Geely — and other companies in Geely's ecosystem — "allows it to benefit from sharing existing and future technology, coordination of procurement and economies of scale to achieve synergies, competitiveness and deliver long-term value."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA