Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på Sentry Mode

Startet av kokkos, søndag 10. oktober 2021, klokken 23:49

« forrige - neste »

kokkos

Jeg har lagt merke til at bilen har sluttet å lagre filmene den spiller inn når Sentry mode er aktivert. Et eksempel er da jeg parkerte utenfor et kjøpesenter, og Sentry viste 39 hendelser etterpå. Det merkelige var at jeg kun fikk opp et gammelt klipp jeg har lagret fra dashcam da jeg prøvde å åpne dem. Det var heller ingen som vistes i lista.

Har noen andre opplevd dette? Og hvordan fikser man det?
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

lxm

Man bytter ut usb-stick og kjøper en SSD-disk og kobler den til usb-uttaket i stedet.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

OlaM

Hvis du har en gammel laptop liggende og slenge så kan du bruke mSATA SSD fra den. Jeg har brukt en sånn som ekstern harddisk med et USB 3.0 enclosure, skal bruke det til Sentry når jeg får bil.
'21 3LR

kokkos

Sitat fra: lxm på mandag 11. oktober 2021, klokken 11:30
Man bytter ut usb-stick og kjøper en SSD-disk og kobler den til usb-uttaket i stedet.

Så den medfølgende sticken fra Tesla er ikke god nok?
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

BE

Klart den er god nok, men høres ut som om den har feilet. Helt klart en garantisak, og tipper du får ny uten noe pes.

Uansett syns jeg det er rart det er benyttet en vanlig USB minnepinne, for den skrives jo til hele tiden og da skal det vel mye til at den kan vare særlig lenge. På sikt er det kanskje like greit å installere noe som fungerer bedre, som en SSD-disk f.eks.

Kanskje vil Tesla selv måtte begynne å levere noe bedre dersom disse begynner å feile i store mengder, så det beste er uansett å reklamere.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Kniffen

Har hatt det samme «problemet» byttet til Samsung t7 fortsatt samme som skjer.
Det jeg har funnet ut som fungerer for meg er at jeg IKKE går inn og ser på klippene med en gang jeg setter meg i bilen fordi da finner jeg dem ikke og de blir borte, men hvis jeg bare kjører uten gå inn på de, men senere når jeg har kjørt litt og stopper setter den i p så ser jeg dem. Veit ikke helt om det var lett og forstå hva jeg prøvde si🙈

kokkos

Sitat fra: Kniffen på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 23:28
Har hatt det samme «problemet» byttet til Samsung t7 fortsatt samme som skjer.
Det jeg har funnet ut som fungerer for meg er at jeg IKKE går inn og ser på klippene med en gang jeg setter meg i bilen fordi da finner jeg dem ikke og de blir borte, men hvis jeg bare kjører uten gå inn på de, men senere når jeg har kjørt litt og stopper setter den i p så ser jeg dem. Veit ikke helt om det var lett og forstå hva jeg prøvde si🙈

Da jeg satte meg inn i bilen i dag morges hadde problemet løst seg av seg selv. Jeg kontaktet Teslas techsupport om problemet på mandag, så det er mulig at de har fikset det over eteren.
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA