Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sentry mode endringer?

Startet av Gusse, fredag 13. januar 2023, klokken 17:30

« forrige - neste »

Gusse

Opplever lite og ingen hendelser for tiden når bilen står parkert, sammenlignet med tidligere der det kunne være mange hendelser når bilen var parkert.
Ja, sentry mode er aktiv. Har til og med tømt harddisk. Dette gjelder også en kompis med model 3 (jeg har X). Har det skjedd noe med Sentry mode?
Noen flere som opplever det samme, eller har noen forklaring?

Thalgar

Ja, sentry kan nå settast til bare å reagera på ting som utløyser bilalarmen. Sikkert det som er innstillinga hos deg.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Gusse

Dette har gått meg hus forbi:
Har virkelig Model X fått denne?

sjokomelk

Det må du sjekke release notes i din egen bil for å se om gjelder for din egen bil. Jeg vil anbefale deg å lese det som står i menyen på skjermen i din egen bil for å se hva som gjelder for din bil.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Daniel_0007

Etter siste oppdatering måtte jeg skru på kamera basert deteksjon igjen, ble skrudd av.
Model 3 2019 LR Rwd

snakkesalig

Jeg forstår ikke helt dette med sensor-basert deteksjon. Hvilke sensorer? Hva konkret skal til for å trigge opptak?

OlaM

Sitat fra: snakkesalig på mandag 16. januar 2023, klokken 11:46
Jeg forstår ikke helt dette med sensor-basert deteksjon. Hvilke sensorer? Hva konkret skal til for å trigge opptak?

Tror det er det samme som alarm. Håper noen flittige youtubere kunne testet dette.
'21 3LR

Daniel_0007

Sitat fra: OlaM på mandag 16. januar 2023, klokken 14:24
Sitat fra: snakkesalig på mandag 16. januar 2023, klokken 11:46
Jeg forstår ikke helt dette med sensor-basert deteksjon. Hvilke sensorer? Hva konkret skal til for å trigge opptak?

Tror det er det samme som alarm. Håper noen flittige youtubere kunne testet dette.

Tipper det er når noen kommer fysisk borti bilen, kanskje et lite kakk ikke utløser deg derfor skrudde jeg på kamera deteksjon igjen selv om det suger strømmen, stoler ikke helt på sensor basert.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA