Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

OPEL Connect Corsa-e app.

Startet av twalin, søndag 10. oktober 2021, klokken 13:02

« forrige - neste »

twalin

Jeg har koblet min S21+ til bilen, med nøklen i bilen og trodde at da var det greit.
Men neida.... nå får jeg beskjed om å slå av motoren i 5 minutter, tillat datadeling i bilen din, og ta en 15 minutters reise.
Herregud, er det mulig å gjøre ting så komplisert? Datadeling? Hvordan gjør man det??? I manualen finner jeg ingenting om det???
Noen som vet hvordan man tillater datadeling? I den håpløse brukermanualen står det ingenting, null og niks, NADA.

twalin

Her er løsningen til alle frustrerte Corsa-e eiere:
Utfordringen var å finne ut av meldingen «tillat datadeling i bilen din» som du får etter du har koblet til bilen med BlueTooth og åpnet myOPEL i mobilen.
Da jeg hadde trykket meg frem og huket av på de rette plassene i Innstillinger (som ikke var veldig intuitivt) så gikk det to minutter og plutselig var APP'en klar! Ingen kjøretur, bare satt i bilen og trykket. Magisk?
Så nå kan forvarming og lading gjøres fra Mobilen / APP'en.
1. Trykk på "Hjulet" i startskjermen.
2. Trykk på "Konfigurasjon" i neste bilde.
3. Trykk på "Systemkonfigurasjon i neste bilde.
4. Trykk på "Personvernbegrens..." i neste bilde
5. Sørg for at "Personvern deaktivert er hiuket av i neste bilde.
Deretter er det bare å vente til APP'en er på plass på Mobilen.

aslevik

Gjør dette at man kan ha flere brukere samtidig også? (dvs at flere telefoner kan ha myOpel appen og aktivere klima f.eks)

Makan til skrot-app og software har jeg aldri vært med på. Nissan Leaf og det gamle carwings-systemet fremstår jo som gull i sammenligning. (og DET var dårlig det)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA